Cactus Web

Το μέλλον της διαφήμισης: πέντε προβλέψεις

Τα digital marketing agencies και της διαφήμισης είναι διαρκώς γοητευμένα από το μέλλον, είτε γιατί επιδιώκουν να “το πουλήσουν” – σκεφτείτε για παράδειγμα τα αναδιπλούμενα κινητά τηλέφωνα και τα αυτοοδηγούμενα οχήματα – είτε γιατί προσπαθούν να το προβλέψουν ώστε να αποκτήσουν στρατηγικό πλεονέκτημα.

Αυτό είναι απολύτως εμφανές κατά την τελευταία δεκαετία όπου οι φαντασιώσεις μας αποκτούν πλέον μορφή χάρη στις τεχνολογίες και τις εταιρείες τεχνολογίας, μετασχηματίζοντας παράλληλα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε στις προσωπικές και επαγγελματικές μας ζωές.

Παρ’ όλες τις πληροφορίες που έχουμε σχετικά με τους πιθανούς τρόπους εξέλιξης των τεχνολογιών μέσα στην επόμενη δεκαετία, είναι χαρακτηριστική η έλλειψη διαύγειας σχετικά με το πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί η διαφήμιση και το μάρκετινγκ σε συνδυασμό με αυτές τις αλλαγές.

Με τόση αβεβαιότητα γύρω από τις προσδοκίες της διαφήμισης κατά την επόμενη δεκαετία, αναζητήσαμε απάντηση στο εξής ερώτημα: πιστεύουν οι κορυφαίοι του κλάδου μας ότι η διαφήμιση θα συνεχίσει να διαδραματίζει τόσο σημαντικό ρόλο στα επόμενα δέκα χρόνια;

Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2020, 50 εμπειρογνώμονες του κλάδου, από ακαδημαϊκούς, επιχειρηματικούς, εκδοτικούς και διαφημιστικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, αξιολόγησαν την πιθανότητα 15 διαφορετικών σεναρίων. Στη συνέχεια, εξέτασαν τις επιπτώσεις αυτών των σεναρίων στο μέλλον της διαφήμισης – σε τομείς όπως δεδομένα και εξατομίκευση, τεχνητή νοημοσύνη, δημιουργικότητα, εμπόριο, πληρωμές και περιβάλλον. Παρακάτω ακολουθούν οι προβλέψεις τους για το μέλλον της διαφήμισης:

 

Το μέλλον της διαφήμισης
Το μέλλον της διαφήμισης: από τα περισσότερο έως τα λιγότερο πιθανά σενάρια

Περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κόστος

Οι εταιρείες θα πρέπει να γίνουν πιο διαφανείς με επίκεντρο την αειφόρο ανάπτυξη και την άμεση ανταπόκριση στις προσδοκίες των νέων γενεών. Για παράδειγμα, οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι γενιές αυτές θα έχουν ως πρωταρχικούς παράγοντες στη λήψη των καταναλωτικών τους αποφάσεων, περιβαλλοντικούς λόγους, γεγονός που εντείνεται καθώς πλησιάζει η 10ετής προθεσμία που ορίζει ο ΟΗΕ για την αποτροπή των χειρότερων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Τεχνητή νοημοσύνη και μάρκετινγκ

Ενώ οι ειδικοί είναι αισιόδοξοι ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα του σύγχρονου κόσμου χωρίς να δημιουργήσει εκτεταμένη ανεργία, οι άνθρωποι και οι εταιρείες θα πρέπει να δημιουργήσουν νέα επαγγέλματα και να εξερευνήσουν νέους τομείς στους οποίους θα μπορεί να εφαρμοστεί η ανθρώπινη δημιουργικότητα. Ένας τρόπος με τον οποίο οι ειδικοί προβλέπουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα έχει δραματικό αντίκτυπο στο μάρκετινγκ είναι η υπόθεση ότι οι καταναλωτές θα αρχίσουν να αναθέτουν σε μηχανήματα τις αποφάσεις αγοράς, τα οποία θα βελτιστοποιούν τις επιλογές τους με βάση τους ατομικούς στόχους τους και τις προτιμήσεις τους.

Υπηρεσίες έναντι προϊόντων

Η διαφήμιση θα συνεχίσει να επιτρέπει την πρόσβαση σε περιεχόμενο και υπηρεσίες, αλλά οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι εταιρείες θα αρχίσουν να δίνουν προτεραιότητα στις υπηρεσίες έναντι των προϊόντων στις διαφημιστικές τους καμπάνιες. Επίσης, θεωρούν απίθανο το ενδεχόμενο οι άνθρωποι να δύνανται να εξαιρεθούν πλήρως από τη στόχευση των διαφημίσεων, αλλά αναμένουν ότι οι πιο “διακριτικές” μορφές μάρκετινγκ, όπως η τοποθέτηση προϊόντων και οι χορηγίες, θα διαδραματίσουν έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο, αποδίδοντας έτσι μεγάλη σημασία στην επιλογή της κατάλληλης διαφημιστικής εταιρείας.

Χρήση βιομετρικών δεδομένων

Τα βιομετρικά δεδομένα είναι πιθανό ότι θα αποτελέσουν βασικό στοιχείο στον προσωπικό φάκελο του κάθε καταναλωτή έως το τέλος της δεκαετίας, καθιστώντας απαραίτητη την ανάπτυξη εταιρικών στρατηγικών και πολιτικών ικανών να διασφαλίσουν την ασφαλή χρήση τους.

Νέα μοντέλα πληρωμής

Αντί της παγκόσμιας κανονιστικής ρύθμισης, οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι εταιρείες θα συνεργαστούν για να καθορίσουν πρότυπα για όλες τις συναλλαγές. Αυτό θα κάνει εφικτή τη λειτουργία νέων μοντέλων πληρωμής και συναλλαγών, τα οποία με τη σειρά τους θα οδηγήσουν στη δημιουργία εναλλακτικών λύσεων στο εμπόριο βάσει συνδρομών.

 

Πηγή: Essence’s Advertising in 2030