Cactus Web

Πως να επιλέξω διαφημιστική εταιρεία

Διαφημιστική Εταιρεία

Ο στόχος της διαφημιστικής εταιρείας είναι να προσφέρει σε κάθε επιχείρηση υπηρεσίες που θα αναδείξουν στο κατάλληλο κοινό τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της. Η διαφημιστική εταιρεία πρέπει να ξεκινάει κάθε διαδικασία της με την ανάπτυξη μια ολοκληρωμένης στρατηγικής marketing. Ένα από τα θεμελιώδη εργαλεία που πρέπει να έχει η κάθε στρατηγική marketing είναι η ανάπτυξη ενός marketing plan

Η ανάπτυξη στρατηγικής  marketing πρέπει να υπάρχει σε κάθε επιχείρηση που θέλει να διατηρήσει ή να αναπτύξει τις δραστηριότητές της. Ουσιαστικά, με τον όρο στρατηγική marketing εννοούμε ενέργειες marketing που πρέπει να γίνουν με σκοπό να πετύχουμε τους στόχους μας. Οι ενέργειες αυτές προγραμματίζονται στον χρόνο, κοστολογούνται και τέλος εκτελούνται. Μετά την εκτέλεση κάθε ενέργειας marketing πρέπει να γίνεται απολογισμός και να μετριέται η απόδοση κάθε ενέργειας. 

Οι βασικές διαδικασίες που πρέπει να έχει μια διαφημιστική εταιρεία είναι:

  • Η ανάπτυξη στρατηγικής marketing
  • Η εκτέλεση ενεργειών marketing
  • Ο απολογισμός και μέτρηση απόδοσης
  • Ο επανασχεδιασμός στρατηγικής

Τα στελέχη που εργάζονται σε μια διαφημιστική εταιρεία.

Για την επίτευξη των παραπάνω διαδικασιών, η διαφημιστική εταιρεία θα πρέπει να διαθέτει στο ανθρώπινο δυναμικό της μια σειρά από ειδικότητες. 

Σύμβουλοι marketing: Ο σύμβουλος marketing είναι το στέλεχος εκείνο το οποίο θα κάνει έρευνα, θα αναλύσει και θα συντάξει την στρατηγική marketing. Θα δημιουργήσει σε συνεργασία με την επιχείρηση  το marketing plan και τέλος θα δώσει τις επιμέρους ενέργειες στους συναδέλφους του για να τις εκτελέσουν. Τέλος θα παρακολουθεί και θα συντονίζει κάθε ενέργεια αλλά θα αναλύει και το αποτέλεσμα και την απόδοση κάθε ενέργειας. Ο σύμβουλος marketing είναι ουσιαστικά το σημαντικότερο στέλεχος και πρέπει να έχει τουλάχιστον 4 χρόνια εμπειρίας σε θέσεις marketing για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις. 

Copywriter: Ο κειμενογράφος είναι εκείνο το στέλεχος που γράφει τα κείμενα της κάθε διαφήμισης. Η δουλειά του είναι να καταλάβει τα προϊόντα ή υπηρεσίες τις διαφημιζόμενης επιχείρησης και να τα παρουσιάσει γραπτώς.  

Γραφίστας – Designer: Ο γραφίστας είναι το στέλεχος που πρέπει να οπτικοποιήσει τη διαφήμιση. Ενέργειες που εκτελεί είναι από το Branding και το Packaging της επιχείρησης μέχρι και την δημιουργία εικαστικών για τις online διαφημίσεις, post για τα Social Media, Video για online και τηλεοπτική χρήση. 

Φωτογράφοι: Ο φωτογράφος ή βιντεολήπτης είναι το στέλεχος που θα φωτογραφίσει και θα παράγει φωτογραφικό υλικό για χρήση Online αλλά και Offline. 

Digital marketer: Digital marketer είναι το στέλεχος που εκτελεί ενέργειες marketing σε διαδικτυακά μέσα. Τέτοιες ενέργειες είναι τα Google Ads, Facebook – Instagram Ads, Newsletter, SEO, Advertorial. Επίσης πρέπει να είναι σε θέση να κατανοεί και να αναλύει στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από αυτές τις ενέργειες και να συντάσσει αναφορές – reports και να τα προωθεί στους συμβούλους. 

Account Manager: Ο  Account Manager είναι το στέλεχος που μιλάει καθημερινά με τον υπεύθυνο της διαφημιζόμενης επιχείρησης και πρέπει να καταλαβαίνει τις επιμέρους ανάγκες και να εξηγεί τις ενέργειες που εκτελούνται.

Ενέργειες Marketing που σχεδιάζει μια διαφημιστική εταιρεία.

Όπως γράψαμε και παραπάνω οι ενέργειες Marketing χωρίζονται σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Οι 3 βασικές κατηγορίες ενεργειών είναι οι ενέργειες σχεδιασμού, ενέργειες εκτέλεσης (Online και offline) και ενέργειες απολογισμού – μέτρησης αποτελέσματος. 

Ενέργειες σχεδιασμού

Οι παρακάτω ενέργειες έχουν ως στόχο να προετοιμάσουν την διαφημιζόμενη επιχείρηση πριν αυτή προβληθεί στο ευρύ κοινό. Σε αυτή την κατηγορία εργάζονται στελέχη από το τμήμα Design – γραφιστικό, από τους συμβούλους ακόμα και προγραμματιστές. Στο τέλος αυτών των ενεργειών θα πρέπει να έχουν ξεκαθαρίσει για την διαφημιζόμενη επιχείρηση αρκετά ερωτήματα σχετικά με τις ενέργειες που θα ακολουθήσουν.  

  • Ανάπτυξη Marketing Plan
  • Ανάπτυξη πίνακα ανταγωνιστών
  • Ανάλυση 5Ps
  • Ανάπτυξη Persona Marketing
  • Δημιουργία Μίγματος Marketing
  • Κατασκευή Ιστοσελίδας ή Ηλεκτρονικού Καταστήματος
  • Προγραμματισμός Ενεργειών
  • Branding

Διαφημιστική Εταιρεία

Ενέργειες Εκτέλεσης

Σε αυτήν την κατηγορία έχουμε ουσιαστικά την καρδιά του Marketing. Οι ενέργειες που θα εκτελεστούν εδώ θα φέρουν την διαφημιζόμενη επιχείρηση μπροστά στα μάτια του κοινού της. Οι παρακάτω ενέργειες μπορεί να είναι διαδικτυακές (Online – Digital ) ή και Offline – παραδοσιακού Marketing. Σε αυτήν την κατηγορία εργάζονται κυρίως Digital Marketers και γραφίστες. Κάθε ενέργεια αυτής της κατηγορίας εκτελείται σύμφωνα με την ανάλυση που έχει γίνει στις Ενέργειες σχεδιασμού. 

  • Google ads
  • SEO
  • Social Media Marketing
  • Facebook – Instagram Ads
  • SMS – Email Marketing (Newsletter)
  • Influencer Marketing
  • TV – Τηλεοπτικό spot
  • Ραδιοφωνικό spot
  • Advertorial – Newspapers

Eνέργειες απολογισμού – μέτρησης αποτελέσματος

Οι ενέργειες απολογισμού και μέτρησης αποτελεσμάτων έχουν ως στόχο την συγκέντρωση όλων των στατιστικών στοιχείων που προκύπτουν από τις ενέργειες εκτέλεσης. Τα δεδομένα μπορούν να δείξουν αδυναμίες και δυνατότητες σχετικά με την στρατηγική marketing που εκτελείται. Μια από τις δυσκολότερες διαδικασίες είναι η ερμηνεία των δεδομένων που μπορεί να γίνει μόνο από έμπειρα στελέχη. 

Τι είναι το concept της διαφήμισης;

Το concept της διαφήμισης είναι ο τρόπος ή αλλιώς ένα θέμα που θα σκεφτεί ο σύμβουλος marketing για να προωθήσει το εκάστοτε προϊόν ή υπηρεσία. Αφού βρεθεί το concept γράφεται ένα κεντρικό κείμενο το οποίο ως βάση μπορεί να χρησιμοποιήσουν οι γραφίστες για να παράγουν γραφιστικές μακέτες.

Επίσης το concept είναι βασικό και για τους κειμενογράφους, αλλά και τους βιντεολήπτες για να παράγουν αντίστοιχα κείμενα και βίντεο. Κάθε διαφημιστική εταιρεία που είναι στραμμένη περισσότερο προς το concept έχει περισσότερα στελέχη συμβουλευτικά, αλλά και γραφίστες – κειμενογράφους. Τα διαφημιστικά concept έχουν ως στόχο να συγκινήσουν την εκάστοτε persona marketing την οποία στοχεύουν.

Πολλές φορές επιστρατεύονται ως επικοινωνιακά τεχνάσματα η επίκληση στο συναίσθημα, το χιούμορ, η ταύτιση της persona με το concept που παρουσιάζεται κτλ. Μια ακόμα τεχνική που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές είναι η λεγόμενη storytelling, κατά την οποία το concept της διαφήμισης είναι η ανάπτυξη μιας  ιστορίας η οποία έχει ως στόχο να ταυτίσει και να συγκινήσει  το κοινό.

Τι σημαίνει performance marketing;

Αρκετές νέες – μοντέρνες διαφημιστικές εταιρείες στρέφονται περισσότερο προς το performance marketing. Στον όρο performance marketing περικλείονται οι διαδικασίες και τεχνικές που εκτελεί ένας digital marketer με σκοπό να ελαχιστοποιήσει τα κόστη διαφήμισης και ταυτόχρονα να μεγιστοποιήσει  το αποτέλεσμα.

Αυτές οι ενέργειες κατά κανόνα λαμβάνουν χώρα στις πλατφόρμες της Google και του Facebook. Ουσιαστικά ο digital marketer πρέπει να τοποθετήσει με τεχνικό τρόπο χρήματα στις διαφημίσεις που τρέχουν στα Google Ads και Facebook Ads.

Με αυτήν την τεχνική ο διαφημιστής ή digital marketer στοχεύει να φέρει άμεσες πωλήσεις με χαμηλό διαφημιστικό κόστος (Ad spend). Πολλές φορές εταιρείες στρέφονται προς το performance marketing μονόπλευρα και δεν βάζουν μέσα στην στρατηγική διαφήμισή τους ζητήματα concept και branding. Αυτό δημιουργεί προβλήματα και αυξημένα διαφημιστικά κόστη. Θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα σε αυτές τις 2 κατευθύνσεις. 

Διαφημιστική εταιρεία και κόστος.

Το κόστος σε μια διαφημιστική εταιρεία χωρίζεται σε 3 κατηγορίες. Στα διαφημιστικά έξοδα, όπου έχουμε τις αμοιβές της Google, της Facebook και κάθε άλλης πλατφόρμας που διαθέτει κοινό. Δεύτερη κατηγορία εξόδων είναι οι διαχειριστικές αμοιβές όπου αμείβεται η διαφημιστική εταιρεία για τα στελέχη που παρέχει. Συνήθως αυτή η αμοιβή υπολογίζεται με βάση τις ώρες διαχείρισης. Τρίτη κατηγορία εξόδων είναι τα έξοδα δημιουργικών, παραγωγής βίντεο, ήχου και φωτογραφιών.