Χορηγούμενη Διαφήμιση στο Instagram
Σας έχει τύχει να δείτε μία χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram και να σκεφτείτε:
“Σίγουρα το τηλέφωνό μου με παρακολουθεί!!!”;
Δεν ήταν τυχαίο. Ήταν στοχευμένο.
Κάπως έτσι λειτουργούν οι χορηγούμενες διαφημίσεις στα Social Media: εμφανίζονται στο σωστό άτομο, τη σωστή στιγμή, με το σωστό μήνυμα.
Το Instagram είναι μία από τις πιο ισχυρές διαφημιστικές πλατφόρμες παγκοσμίως, γι’ αυτό κι αν έχετε επιχείρηση, αξίζει σίγουρα να το αξιοποιήσετε για την προβολή σας.
(Το 61% των χρηστών Social Media στρέφεται στο Instagram για να βρει την επόμενη αγορά του.
Πηγή: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/ )
(Το 29% των χρηστών πραγματοποιούν αγορές μέσα στο Instagram
Στο σημερινό άρθρο μας, εξηγούμε με απλά λόγια:
- Πώς λειτουργούν οι χορηγούμενες διαφημίσεις
- Πόσο κοστίζουν και πώς να τις στήνετε σωστά
- Γιατί τελικά αξίζει να εμπιστευτείτε μία διαφημιστική εταιρεία για να δείτε πραγματικά αποτελέσματα
Χωρίς τεχνικούς όρους ή τυποποιημένες απαντήσεις που θα βρείτε παντού στο internet.
Μόνο πρακτική γνώση από την πολυετή εμπειρία μας ως digital agency.
Ας ξεκινήσουμε!
Πώς λειτουργούν οι χορηγούμενες διαφημίσεις στο Instagram;
Οι διαφημίσεις στο Instagram εμφανίζονται σε διάφορα σημεία της πλατφόρμας:
- στο feed
- στα stories
- στα reels
- στην ενότητα Explore
Αυτό που κάνει τις διαφημίσεις Instagram εξαιρετικά αποτελεσματικές είναι η δυνατότητα στοχευμένης προβολής.
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά;
Μπορείτε να στοχεύσετε χρήστες της εφαρμογές με βάση:
- Δημογραφικά στοιχεία: ηλικία, φύλο, γλώσσα
- Τοποθεσία: χώρα, πόλη, ακόμη και συγκεκριμένη περιμετρική εμβέλεια στον χάρτη
- Ενδιαφέροντα: π.χ. μόδα, γυμναστική, ταξίδια, μαγειρική
- Συμπεριφορές χρήστες που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας, έχουν αγοράσει ξανά από εσάς ή έχουν αλληλεπιδράσει με τις δημοσιεύσεις σας
Με τη σωστή στρατηγική μάρκετινγκ, δεν αποσκοπείτε στο να σας δουν “όλοι”, αλλά οι “κατάλληλοι” που είναι πιο πιθανό να φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Προώθηση δημοσίευσης (Boost Post) VS Χορηγούμενη διαφήμιση
Μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που ακούμε ως digital marketing agency από υποψήφιους πελάτες μας είναι:
“Μα εγώ κάνω μόνος μου προώθηση δημοσίευσης μέσα από την εφαρμογή. Τι παραπάνω θα κάνετε εσείς;”
Η απάντηση είναι απλή:
Υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ της λειτουργίας “Boost Post” και της χορηγούμενης διαφήμισης μέσα από τον Meta Ads Manager.
Δείτε τις βασικές διαφορές:
Boost Post (Προώθηση Δημοσίευσης) | Χορηγούμενη Διαφήμιση (μέσω Ads Manager) | |
Στόχοι καμπάνιας | Περιορισμένοι (π.χ. προβολές, engagement) | Ποικιλία στόχων (πωλήσεις, συμπλήρωση φόρμας, επισκεψιμότητα ιστοσελίδας) |
Περιεχόμενο | Προώθηση μίας υπάρχουσας ανάρτησης | Δημιουργία εξατομικευμένου περιεχομένου (εικόνα, carousel, ακόμη και απευθείας προϊόντα από το eshop σας) |
Στόχευση | Βασική στόχευση κοινού | Προηγμένες επιλογές στόχευσης κοινού και remarketing |
Σημεία εμφάνισης διαφημίσεων (placements) | Αυτόματη προβολή σε feed & stories | Εσείς επιλέγετε πού θα εμφανίζεται: Instagram, Facebook, Explore, Reels |
Έλεγχος | Περιορισμένος | Πλήρης έλεγχος σε κάθε βήμα |
Ανάλυση (Reporting) | Περιορισμένα στατιστικά | Αναλυτικά αποτελέσματα & μετρήσεις |
Με απλά λόγια:
Το boost post μπορεί να είναι χρήσιμο αν θέλετε να “δώσετε ώθηση” σε μια ανάρτηση. Αν, ωστόσο, θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις ή την προβολή σας, τότε η διαχείριση μέσω Ads Manager είναι η καλύτερη επιλογή.
Extra σημείωση
Αν κάνετε την προώθηση δημοσίευσης μέσα εφαρμογή σε iPhone, επιβαρύνεστε με επιπλέον χρεώσεις και προμήθειες, λόγω της πολιτικής της Apple για αγορές εντός εφαρμογών.
Εν ολίγοις, ένα σημαντικό μέρος του budget σας πηγαίνει στην Apple, όχι στη διαφήμιση.
Στο παράδειγμα, ο προϋπολογισμός της διαφήμισης είναι 50€ και οι επιπλέον χρεώσεις ανέρχονται στα 38.56€!
Πόσο κοστίζει μία χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram;
Φυσικά, η πιο βασική ερώτηση είναι: “Πόσο θα μου κοστίσει;”
Η γρήγορη απάντηση είναι: Εξαρτάται.
Η χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram δεν έχει κάποια σταθερή τιμή και το τελικό κόστος εξαρτάται από διάφορους παράγοντες:
- Στόχος καμπάνιας (π.χ. clicks, προβολές, πωλήσεις)
- Ανταγωνισμός στον κλάδο ή τη γεωγραφική περιοχή σας
- Χρονική περίοδος (π.χ. σε περιόδους υψηλής ζήτησης όπως η Black Friday, το κόστος διαφημίσεων αυξάνεται)
- Ποιότητα διαφήμισης
- Προϋπολογισμός
Μπορείτε να ξεκινήσετε ακόμη και με 1€ την ημέρα.
Αυτό που έχει σημασία είναι η στρατηγική στην οποία βασίζεται η καμπάνια σας.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σας θέσουμε και το εξής ερώτημα:
Τι είναι τελικά πιο ακριβό;
Μία διαφήμιση με κόστος 500€ που έχει φέρει πωλήσεις αξίας 2,500€;
Ή μία διαφήμιση 50€ που δεν έχει φέρει καμία πώληση;
Έχει περισσότερο νόημα, λοιπόν, να εστιάζουμε στην απόδοση μιας διαφήμισης (το λεγόμενο RoAS) και όχι μόνο στο κόστος της.
Η σωστή διαδικασία για να στήσετε μία καμπάνια Instagram
Η διαδικασία ξεκινά μέσα από το Meta Ads Manager, το διαχειριστικό εργαλείο της Meta που σας επιτρέπει να έχετε πλήρη έλεγχο στις καμπάνιες, από τη στόχευση και το budget μέχρι τις μορφές και τα σημεία εμφάνισης των διαφημίσεων.
Αφού συνδεθείτε στο Ads Manager, πατήστε “Δημιουργία” και ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα.
#1 Ορισμός στόχου
Θέλετε περισσότερα μηνύματα, κρατήσεις, επισκέψεις στην ιστοσελίδα ή προβολές;
Η δημιουργία μιας αποτελεσματικής καμπάνιας ξεκινά από έναν ξεκάθαρο στόχο.
Ο αλγόριθμος της Meta είναι τόσο εξελιγμένος, που μπορεί να εντοπίσει ποιοι χρήστες είναι πιο πιθανό να κάνουν την ενέργεια που επιθυμείτε:
- Να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας
- Να δουν ένα βίντεο μέχρι το τέλος
- Να συμπληρώσουν μία φόρμα
- Να κάνουν μία αγορά
Ο ξεκάθαρος στόχος καθορίζει τα επόμενα βήματα και βοηθά τον αλγόριθμο να “σερβίρει” τη διαφήμιση στα κατάλληλα άτομα.
#2 Επιλογή κοινού
Πριν προχωρήσετε, σκεφτείτε:
- Σε ποιες περιοχές βρίσκονται οι πελάτες σας;
- Ποια είναι η ηλικία και το φύλο τους;
- Ποια ενδιαφέροντα ή συμπεριφορές έχουν;
Η Meta προσφέρει δυνατότητες τόσο για γενική στόχευση, όσο και για επαναστόχευση. Μπορείτε, για παράδειγμα, να προβάλετε τη διαφήμισή σας σε:
- Άτομα που έχουν κάνει αγορές στο παρελθόν
- Χρήστες που είδαν τα βίντεό σας
- Άτομα που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με τον λογαριασμό σας
Αυτή η μέθοδος, γνωστή και ως remarketing, είναι εξαιρετικά αποτελεσματική και τη χρησιμοποιούμε συχνά, ιδιαίτερα σε διαφημίσεις eshop, καθώς απευθυνόμαστε σε κοινό που ήδη σας γνωρίζει.
(Αν χρειάζεστε βοήθεια με τον καθορισμό του ιδανικού κοινού, μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας σχετικά με την Ανάλυση κοινού).
#3 Επιλογή placements (τοποθεσίες εμφάνισης)
Οι διαφημίσεις σας μπορούν να εμφανιστούν:
- Στο feed του Instagram
- Στα stories
- Στα reels
- Στην ενότητα Explore
Μπορείτε είτε να επιλέξετε χειροκίνητα τα σημεία εμφάνισης, είτε να αφήσετε τον αλγόριθμο να επιλέξει πού αποδίδει καλύτερα η καμπάνια σας, ανάλογα με τον στόχο που έχετε ορίσει.
#4 Δημιουργία διαφήμισης
Σε αυτό το βήμα σχεδιάζετε το οπτικό και λεκτικό περιεχόμενο της διαφήμισης. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε:
- Εικόνες
- Βίντεο
- Carousel με εικόνες ή προϊόντα
Extra tip: Επενδύστε σε ένα ελκυστικό δημιουργικό
Φροντίστε το δημιουργικό σας να είναι:
- Οπτικά εντυπωσιακό, χωρίς να κουράζει
- Καθαρό και κατανοητό
- Με δυναμικό τίτλο και προτροπή σε μία ενέργεια (Δες περισσότερα, Πρόλαβέ το, κα.)
Έχετε στη διάθεσή σας μόλις λίγα δευτερόλεπτα για να κερδίσετε την προσοχή ενός χρήστη στα Social Media, πριν σκρολάρει παρακάτω. Αν η ίδια η διαφήμισή σας δεν είναι ποιοτική και ελκυστική, όσο budget κι αν επενδύσετε θα είναι δύσκολο να δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Extra tip 2: Η ιστοσελίδα σας παίζει (τεράστιο) ρόλο
Ένα λάθος που δυστυχώς βλέπουμε πολύ συχνά, είναι ότι πολλές επιχειρήσεις ξεκινούν διαφημίσεις, ενώ η ιστοσελίδα τους δε βρίσκεται σε καλή κατάσταση.
Φανταστείτε να έχετε κάνει όλον αυτόν τον κόπο,
να κερδίζετε το ενδιαφέρον και το πολυπόθητο click ενός χρήστη,
να επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας
Και τελικά…
η ιστοσελίδα σας να αργεί τόσο πολύ να φορτώσει που απογοητεύεται και φεύγει.
Και μαζί του φεύγουν και τα χρήματα που επενδύσατε για να τον φέρετε.
Μία γρήγορη, εύχρηστη και όμορφη επαγγελματική ιστοσελίδα αυξάνει σημαντικά την απόδοση των διαφημίσεών σας.
#5 Ορισμός προϋπολογισμού & διάρκειας
Τέλος, ορίζετε:
- Πόσα χρήματα θέλετε να επενδύσετε (ημερήσια ή συνολικά)
- Πόσες ημέρες θα “τρέχει” η καμπάνια
Και είστε έτοιμοι!
Γιατί αξίζει να επενδύσετε σε μία επαγγελματική συνεργασία
Θεωρητικά, ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει μία χορηγούμενη διαφήμιση στο Instagram. Στην πράξη όμως, υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε μια απλή καμπάνια και μια καμπάνια που φέρνει αποτελέσματα.
Μια έμπειρη digital ομάδα δεν πατάει απλώς “Δημιουργία”.
Αντίθετα:
- Ερευνά σε βάθος το κοινό-στόχο σας
- Αναλύει τα δυνατά και αδύναμα σημεία των ανταγωνιστών σας
- Χρησιμοποιεί προηγμένα εργαλεία για να μετρά, να αξιολογεί και να βελτιώνει διαρκώς την καμπάνια
- Δημιουργεί ελκυστικό περιεχόμενο προσαρμοσμένο στους στόχους σας
- Ορίζει στρατηγική που βασίζεται σε δεδομένα
Και το πιο σημαντικό:
Ξέρει πώς να μετατρέψει τη διαφήμιση σε πωλήσεις.
Σας γλιτώνει χρόνο, χρήματα και δοκιμές που πιθανότατα δεν θα έφερναν κάποιο αποτέλεσμα.
Είστε έτοιμοι να δείτε ουσιαστικά αποτελέσματα από τις διαφημίσεις σας;
Στην Cactus συνδυάζουμε τεχνική γνώση, στρατηγική σκέψη και δημιουργικότητα, για να αναπτύξουμε την online παρουσία σας με τρόπο που να φέρνει πραγματικά οφέλη:
- Περισσότερη προβολή
- Αύξηση εσόδων
- Ανάπτυξη πελατολογίου
Κλείστε σήμερα μία δωρεάν συμβουλευτική με την ομάδα μας και ανακαλύψτε πώς μπορούμε να μετατρέψουμε το Instagram σε ένα δυνατό εργαλείο πωλήσεων για την επιχείρησή σας.