Το να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ δεν ακριβώς και επιστήμη παρόλα αυτά , βλέπουμε συχνά τα ίδια λάθη να επαναλαμβάνονται από επιχειρηματίες και τμήματα μάρκετινγκ πελατών μας. Σας παρουσιάζουμε τα 5 συχνότερα λάθη που συναντήσαμε , και πως να τα αποφύγετε όταν δημιουργείτε το δικό σας μάρκετινγκ plan.
1ο Λάθος :Στοχεύετε περισσότερο σε τρόπους παρά σε στρατηγική μάρκετινγκ
Οι επιχειρηματίες και τα στελέχη μάρκετινγκ πολύ συχνά εστιάζουν σε τρόπους μάρκετινγκ πάρα στην στρατηγική . Συχνά έρχονται πελάτες και μας ζητούν να κατασκευάσουμε μια καινούργια ιστοσελίδα και όταν του ρωτάμε γιατί , δεν είναι σίγουροι για να μας απαντήσουν.Απλά ξέρουν ότι την χρειάζονται. Από ένστικτο ξέρουν ότι η ιστοσελίδα τους δεν είναι επιτυχημένη, αλλά δεν καταλαβαίνουν πως μια καλύτερη ιστοσελίδα θα μετατραπεί σε μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ η οποία θα τους βοηθήσει να πετύχουν τους στόχους της επιχείρησης.
Οπότε , αντί να στοχεύετε στο να κατασκευάσετε μια καινούργια ιστοσελίδα , σε SEO ή social media , θα έπρεπε να δημιουργήσετε μια στρατηγική που να έχει συγκεκριμένους στόχους και μετά να αναλύσετε τους τρόπους που θα τους πετύχετε.
2ο Λάθος : Αποτυγχάνετε να θέσετε στόχους.
Εστιάζοντας περισσότερο σε τρόπους και όχι σε στρατηγική μάρκετινγκ πολλές φορές αποτυγχάνετε να θέσετε στόχους. Χρειάζεστε ένα καινούργιο site για να αισθάνεστε καλύτερα σχετικά με το brand σας ή μια ιστοσελίδα που να προσφέρει αυτό που χρειάζονται οι πελάτες σας ;
Πόσο συχνά επιλέξατε μάρκετινγκ που σας άρεσε αλλά τελικά απέτυχε να αξιολογήσει εάν θα έχει αντίκτυπο και θα αρέσει στους πελάτες της επιχείρησης σας ; Προτού ξεκινήσετε να σκέφτεστε την στρατηγική ή τις μεθόδους που θα ακολουθήσετε πρέπει να έχετε θέσει τους στόχους σας. Μπορεί οι στόχοι σας να περιλαμβάνουν branding , διαδικτυακές πωλήσεις , περισσότερη επισκεψιμότητα , αύξηση πελατολογίου κτλπ.
3ο Λάθος :Να μην ορίζετε και να μην παρακολουθήσετε τα σωστά KPIs.
Συνήθως , όταν οι στόχοι δεν επιτυγχάνονται, δεν επιτυγχάνονται ούτε τα KPIs. Εάν αποτυγχάνετε να θέσετε και να παρακολουθήσετε τα σωστά KPIs πριν ξεκινήσετε την στρατηγική μάρκετινγκ σας θα σας δυσκολέψει να καταλάβετε εάν αυτή η στρατηγική που ακολουθήσατε είναι επιτυχημένη .
Εάν ο στόχος σας είναι το branding, τα KPIs που πρέπει να παρακολουθείτε μπορεί να είναι η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας ή η αλληλεπίδραση στα social media. Εάν ο στόχος σας είναι δημιουργία ευκαιριών πώλησης , τα KPIs που να παρακολουθήσετε μπορεί να είναι οι επικοινωνίες από το site ή τα τηλέφωνα από το google business .
4ο Λάθος : Στοχεύετε σε πολύ διευρυμένο κοινό.
Το να ορίσετε το στοχευμένο κοινό σας είναι πολύ καλό , αλλά το να δημιουργήσετε προσωπικότητες πελατών είναι πολύ καλύτερο.Ο λόγος είναι ότι είναι πολύ ευκολότερο να δημιουργήσετε μια στρατηγική και ένα μήνυμα μάρκετινγκ προσαρμοσμένο σε μια προσωπικότητα πελατών παρά σε ένα πιο διευρυμένο κοινό.
Για παράδειγμα , μια εταιρεία με υγιεινά τρόφιμα στοχεύει σε μητέρες με πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι ανήσυχες για την υγεία,αλλά δημιουργούν μια στρατηγική για την Μαρία , που είναι 36 χρονών , παντρεμένη με 2 παιδιά , έχει μεταπτυχιακό , βγάζει πάνω από τον βασικό μισθό ,της αρέσει να τρέχει και αγοράζει βιολογικά προϊόντα για την οικογένεια της.
Θα ήμασταν πολύ περισσότερο σίγουροι εάν στοχεύαμε την Μαρία με ένα μήνυμα που θα έλεγε ότι τα φαγητά μας είναι υγιή και για αυτή αλλά και για την οικογένεια της . Παρόλο που είναι βιολογικά και κοστίζουν περισσότερο, θα τα επέλεγε διότι αυτή και η οικογένεια της, θα έτρωγε κάτι που κάνει καλό στην υγεία της. Δεν μπορείς να βάλεις τιμή σε αυτό.
5ο Λάθος:Ξεχάσατε τα στοιχεία που είναι ψηλά στο μάρκετινγκ funnel
Οι περισσότεροι ανταγωνιστές σας στοχεύουν στα στοιχεία που είναι στο κάτω μέρος του funnel . Δηλαδή ευκαιρίες που είναι κοντά στο να αγοράσουν , αλλά δεν στοχεύουν στα στοιχεία που είναι ψηλά στο μάρκετινγκ funnel. Αυτό παρουσιάζει μια ευκαιρία για εσάς , να δημιουργήσετε ευκαιρίες για εσάς στα αρχικά στάδια του κύκλου πώλησης με χαμηλότερο κόστος και μειωμένο ανταγωνισμό.
Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να δημιουργήσετε ευκαιρίες είναι να παρέχετε απαντήσεις σε γενικά ερωτήματα των ενδεχόμενων πελατών σας . Αυτό τους συστήνει στην εταιρεία σας , στις υπηρεσίες σας και δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης με την εταιρεία σας γιατί κερδίζετε αξία απαντώντας στις ερωτήσεις τους.
Συμπεράσματα
Συμπερασματικά , για να αποφύγετε αυτά τα κοινά λάθη όταν δημιουργείτε την στρατηγική , στοχεύετε να δημιουργήσετε την στρατηγική σας πρώτα , να ορίσετε τους στόχους σας, να βρείτε τα σωστά KPIs , να δημιουργήσετε τις προσωπικότητες των πελατών σας και να εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες που βρίσκονται ψηλά στο marketing funnel. Εάν τα κάνετε αυτά θα έχετε δημιουργήσει ένα πολύ καλό και επιτυχημένο μάρκετινγκ plan.