Τι τεχνολογικές επιλογές υπάρχουν το 2022 για να φτιάξει κάποιος ένα e - shop ;
Υπάρχουν 5 βασικές – δημοφιλείς επιλογές που προτείνουν οι κατασκευαστές ιστοσελίδων στην Ελλάδα και αυτές είναι οι παρακάτω:
- WordPress – Woocommerce
- Opencart
- Magento
- Shopify
- Custom (Το eshop δημιουργείται χωρίς κάποια πλατφόρμα, αλλά προγραμματίζεται από το μηδέν)
Υπάρχουν και άλλες πλατφόρμες οι οποίες είναι λιγότερο δημοφιλείς και για αυτόν τον λόγο δεν θα τις αναλύσουμε περισσότερο, απλά θα τις αναφέρουμε. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι λόγω του περιορισμένου αριθμού έμπειρων τεχνικών που θα βρείτε στην Ελλάδα, θα σας συμβουλεύαμε να μην κατασκευάσετε το e-shop σας σε κάποια από αυτές.
- prestashop
- cscart
- bigcommerce
- zencart
Ποια είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης που πρέπει να γνωρίζετε για να επιλέξετε σωστά ;
Για να επιλέξετε σωστά την πλατφόρμα για την κατασκευή του eshop σας, πρέπει να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω αντικειμενικά κριτήρια:
- Κόστος
- Υλοποίησης
Κάθε πλατφόρμα έχει διαφορετικό κόστος υλοποίησης το οποίο υπολογίζεται από τις ώρες που θα χρειαστεί κάποιος τεχνικός να ρυθμίσει την πλατφόρμα και τις ώρες που θα χρειαστεί κάποιος προγραμματιστής να ολοκληρώσει το έργο. Τέλος, στις περιπτώσεις που η πλατφόρμα δεν είναι ανοικτού κώδικα υπάρχει και χρέωση για τη χρήση. - Συντήρησης
Το κόστος συντήρησης εξαρτάται από την εξειδίκευση και τις ώρες που χρειάζεται κάθε τεχνικός για να συντηρεί την πλατφόρμα λογισμικού. Επίσης, εκτός από το επίπεδο του τεχνικού, το κόστος συντήρησης εξαρτάται και από το αν υπάρχουν έτοιμες λύσεις σε πρόσθετα (Plugins – addons) που απλοποιούν την διαδικασία επέκτασης του συστήματος.
- Υλοποίησης
- Δημοτικότητα
- Κοινότητα προγραμματιστών
Πόσο εύκολα μπορεί να βρει κάποιος προγραμματιστή; Πόσο εύκολα μπορεί κάποιος προγραμματιστής να βρει Online άλλους προγραμματιστές για να λάβει γνώση; - Μερίδιο αγοράς
Όσο περισσότερο χρησιμοποιείται ένα λογισμικό τόσο πιο ώριμο είναι. Πιο ασφαλές, πιο ευέλικτο και σίγουρα παρέχει μεγαλύτερες εγγυήσεις ότι δεν θα σταματήσει εύκολα να υποστηρίζεται από την κοινότητα προγραμματιστών του.
- Κοινότητα προγραμματιστών
- Τεχνικά χαρακτηριστικά συστήματος
- Χρόνος φόρτωσης
- Σχήμα βάσης δεδομένων
- Απαιτήσεις Server
- Ευελιξία
- Ταχύτητα υλοποίησης Design
- Ταχύτητα υλοποίησης κώδικα
To Woocommerce είναι ιδανικό για μικρά E-shop
Μικρά e-shop είναι αυτά που έχουν λίγα προϊόντα. Δηλαδή έχουν λιγότερα από 5.000 προϊόντα – κωδικούς ταυτόχρονα προς πώληση στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Αυτό συμβαίνει γιατί το Woocommerce είναι βασισμένο στο WordPress και αποθηκεύει όλα τα δεδομένα σε “κάθετους πίνακες” μη κανονικοποιημένους, δηλαδή δημιουργεί πολύ μεγάλους πίνακες δεδομένων με αποτέλεσμα να παρατηρούμε καθυστερήσεις στην φόρτωση.
Το Woocommerce είναι καταλληλότερο για B2C και όχι τόσο ευέλικτο για B2B ηλεκτρονικά καταστήματα. Αν βέβαια έχουμε ένα B2B eshop με λίγους κωδικούς και λίγα Group πελατών τότε μπορεί να ανταπεξέλθει. Τα πλεονεκτήματα του Woocommerce είναι ότι διαθέτει μια πολύ μεγάλη γκάμα από templates και plugins που μπορεί ένας τεχνικός να κάνει πολύ εύκολα και γρήγορα την δουλειά. Επίσης, υπάρχει μια μεγάλη κοινότητα προγραμματιστών και διαχειριστών του woocommerce που μπορεί κάποιος να αναζητήσει βοήθεια εύκολα και γρήγορα.
Μερίδιο αγοράς
Σας παραθέτουμε ένα διάγραμμα που παρουσιάζει το ποσοστό που χρησιμοποιείται η κάθε πλατφόρμα ηλεκτρονικού καταστήματος. Βλέπουμε ότι το Woocommerce καταλαμβάνει το 40% του συνόλου των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το παραπάνω γεγονός και μόνο μας κάνει να σκεφτόμαστε το woocommerce ως την νούμερο 1 επιλογή.
Ηλεκτρονικά καταστήματα και διασύνδεση ERP
Η διασύνδεση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ευκολότερη διαδικασία στις περιπτώσεις που έχουμε Opencart ή Woocommerce ή Magento. Σε άλλες περιπτώσεις, η μη εύρεση έμπειρου προγραμματιστή που να έχει επαναλάβει τη διαδικασία πολλές φορές κάνει το εγχείρημα μη αξιόπιστο.