Cactus Web

Τι είναι η Persona Marketing ; Πως καταγράφουμε όλα τα στοιχεία ;

Τι είναι η “Περσόνα Marketing” ;

H Περσόνα Marketing ή αλλιώς η Περσόνα του αγοραστή είναι μια φανταστική αναπαράσταση του ιδανικού πελάτη σας, με βάση κάποια έρευνα αγοράς και πραγματικά δεδομένα που προέρχονται από τους υπάρχοντες πελάτες σας [1]. Κατά τη δημιουργία της Περσόνας Marketing, συλλέγουμε στοιχεία σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών, τα πρότυπα συμπεριφοράς, τα κίνητρα και τους στόχους. Όσο πιο λεπτομερείς είστε, τόσο το καλύτερο.

Πιο αναλυτικά με τον όρο Περσόνα Marketing εννοούμε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που περιγράφουν μια ομάδα ατόμων, που είναι δυνητικοί πελάτες του προϊόντος ή της υπηρεσίας μας. Οι πελάτες της επιχείρησής μας μπορούν να ταξινομηθούν και να προσπαθήσουμε να βρούμε σε αυτούς κοινά χαρακτηριστικά με σκοπό να προσελκύσουμε ανθρώπους, που έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

Σε τι μας είναι χρήσιμη η Περσόνα Marketing ;

Κάθε διαφημιστικό μήνυμα που εκπέμπουμε πρέπει να είναι κατάλληλα διαμορφωμένο, με σκοπό να επηρεάσει και να πείσει για τα προϊόντα ή υπηρεσίες μας το κοινό. Κάθε κοινό έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά και επηρεάζεται από διαφορετικά μηνύματα. Για αυτόν τον λόγο πρέπει να γνωρίζουμε πολύ καλά αυτά τα χαρακτηριστικά και να επικοινωνούμε τα κατάλληλα διαφημιστικά μηνύματα.

persona marketing
Persona Marketing by Cactus

Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που πρέπει να συλλέξουμε ;

Παρακάτω σας παραθέτουμε μια σειρά από χαρακτηριστικά, που θα πρέπει να συλλέξετε για το κοινό που θέλετε να απευθυνθείτε. Ανάλογα με την υπηρεσία ή το προϊόν κάποια χαρακτηριστικά είναι σημαντικότερα από άλλα.

Θέση εργασίας – Τίτλος

  • Πληροφορίες κλειδιά για την επιχείρηση όπου δουλεύει η Περσόνα, όπως ο τύπος της επιχείρησης, το μέγεθος κλπ.
  • Λεπτομέρειες σχετικά με τον ρόλο του ανθρώπου μέσα στην επιχείρηση

Δημογραφικά στοιχεία 

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Εισόδημα – Οικονομική κατάσταση
  • Τοποθεσία
  • Μορφωτικό Επίπεδο
  • Οικογενειακή Κατάσταση

Προσωπικοί Στόχοι & Προκλήσεις 

  • Πρωτεύον Στόχος
  • Δευτερεύον Στόχος
  • Πως μπορούμε να βοηθήσουμε να πετύχει τον στόχο ;
  • Πρωτεύον Πρόβλημα – Πρόκληση
  • Δευτερεύον Πρόβλημα – Πρόκληση
  • Πως μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα ;

Αξίες & Φόβοι 

  • Κυριότερες Αξίες  – Σύστημα Αξιών
  • Συνήθεις προβληματισμοί κατά τη διαδικασία πώλησης

Μήνυμα που συγκινούν

  • Ποια μηνύματα συγκινούν την Περσόνα ;

Πως μπορούμε να συλλέξουμε αυτά τα δεδομένα ;

Αρχικά, θα πρέπει να δούμε, που καταχωρούνται οι πελάτες σας. Υπάρχει κάποιο CRM , κάποιο ERP σύστημα, υπάρχει σωστά ρυθμισμένο Google Analytics στον ηλεκτρονικό κατάστημα ; Αυτές είναι μόνο μερικές πηγές δεδομένων που μπορούμε να συλλέξουμε τα απαραίτητα δεδομένα. Μια άλλη προσέγγιση είναι να κάνουμε μια έρευνα αγοράς. Να δημιουργήσουμε ένα σωστό ερωτηματολόγιο και στην συνέχεια να το στείλουμε με Email ή ακόμα και τηλεφωνικά σε όσο το δυνατόν περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

Αφού μαζέψουμε τα δεδομένα πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτήν την γνώση ;

Στόχος είναι να διαφημίσουμε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σωστά στους σωστούς ανθρώπους που περιγράφονται στην Περσόνα Marketing. Τελικός σκοπός είναι οι επιτυχημένες πωλήσεις. Αρχικά, θα πρέπει να δημιουργήσουμε άμεσα ένα Action Plan με διαφημιστικές ενέργειες, που μπορούν να επηρεάσουν και να επικοινωνήσουν το μήνυμά μας. Τέτοιες ενέργειες μπορεί να είναι η κατασκευή μιας καινούριας ιστοσελίδας ή η διόρθωση της υφιστάμενης, με σκοπό να είναι πιο φιλική στο κοινό που προσδιορίσαμε. Επιγραμματικά, παραθέτουμε μερικές ενέργειες.

  • Δημιουργία Social Media καμπάνιας
  • Δημιουργία Email Automation καμπάνιας
  • Δημιουργία Blog με σχετικά άρθρα
  • Youtube Video

Αναφορές

[1] https://blog.hubspot.com/marketing/buyer-persona-definition-under-100-sr