Ο τουρισμός και ιδιαίτερα ο κλάδος των ξενοδοχείων αποδεικνύεται κάθε μέρα όλο και πιο ανταγωνιστικός. Οι ταξιδιώτες δεν αναζητούν πλέον μόνο τη “σωστή” τιμή αλλά την ιδανική εμπειρία και πραγματοποιούν λεπτομερή έρευνα αγοράς πριν πάρουν απόφαση για το ξενοδοχείο που θα επιλέξουν. Στην έρευνα αυτή δεν παίζει ρόλο μόνο η τιμή ανά διανυκτέρευση, αλλά και παράγοντες όπως οι κριτικές, η ιστοσελίδα, οι φωτογραφίες, τα social media και η εξυπηρέτηση-εμπειρία πριν την άφιξη.
Φυσικά, πριν γίνει αυτή η σύγκριση πρέπει να λάβετε υπόψη σας το πιο σημαντικό βήμα: να φτάσει αυτός ο επισκέπτης στην ιστοσελίδα σας.
Πώς, λοιπόν καταφέρνει μια επιχείρηση όλες αυτές τις ενέργειες;
Μάθετε πώς μπορείτε να αυξήσετε τις κρατήσεις σας και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό εφαρμόζοντας τις παρακάτω τεχνικές Marketing για ξενοδοχεία!
#1. Branding για Ξενοδοχεία
Το branding, γνωστό και ως εταιρική ταυτότητα, εν έτει 2022 έχει ξεπεράσει κατά πολύ την απλή σχεδίαση λογοτύπου. Μέσα στο branding, περιλαμβάνονται όλα τα στοιχεία που χτίζουν την εικόνα/αίσθηση της τουριστικής σας επιχείρησης: από το λογότυπο, τις γραμματοσειρές και τα χρώματα, μέχρι και τις επαγγελματικές κάρτες, τις πετσέτες και τη διακόσμηση.
Είναι η διαδικασία από την οποία πρέπει να ξεκινήσει κάθε επαγγελματίας ξενοδόχος, καθώς είναι ιδιαίτερα σημαντική για τον τρόπο που θα αποτυπώνεται η εικόνα του ξενοδοχείου στο κοινό του. Ανάλογα με το είδος ταξιδιώτη που στοχεύετε θα πρέπει να έχετε ή να δημιουργήσετε το κατάλληλο brand, για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στις προτιμήσεις του ιδανικού σας πελάτη.
Δηλαδή, για να κάνουμε μια μικρή σύνοψη, το branding που πετυχαίνει τον σκοπό του σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση είναι εκείνο, που όταν έρχεται σε επαφή ο πελάτης καταλαβαίνει, αν το ξενοδοχείο είναι luxury ή αν είναι πιο οικονομικό, αν έχει παροχές για χαλάρωση ή αν πρόκειται για ένα συνεδριακό ξενοδοχείο, αν είναι ξενοδοχείο family-friendly ή adults only.
#2. Κατασκευή ιστοσελίδας ξενοδοχείου
Η ιστοσελίδα σας είναι συνήθως το πρώτο σημείο επαφής με τους δυνητικούς σας πελάτες. Για αυτό το λόγο θα πρέπει μέσα από αυτή να προβάλλονται με αποτελεσματικό τρόπο οι υπηρεσίες, παροχές και όλες οι πληροφορίες που μπορεί να χρειάζεται ένας επισκέπτης για το ξενοδοχείο σας. Για ένα ξενοδοχείο ή τουριστικό κατάλυμα προτείνουμε την κατασκευή ιστοσελίδας WordPress. Το γνωστό και ευρέως χρησιμοποιημένο cms συνδυάζει αρκετά πλεονεκτήματα για μια ιστοσελίδα τουριστικού κλάδου. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η ευχρηστία, καθώς είναι πολύ εύκολο να διαχειριστείτε τα κείμενα και τις εικόνες, που θα προβληθούν εκεί. Επιπλέον, καθώς είναι η πλατφόρμα με την οποία κατασκευάζονται οι περισσότερες ιστοσελίδες, υπάρχει μεγάλη τεχνογνωσία στον κλάδο, πολλά templates για να επιλέξετε και η ιστοσελίδας σας θα είναι πλήρως ευέλικτη σε αλλαγές. Ένα εξίσου μεγάλο πλεονέκτημα της πλατφόρμας WordPress είναι το χαμηλότερο κόστος συγκριτικά με άλλες πλατφόρμες ή μια custom ιστοσελίδα.
(Μπορείτε να μάθετε περισσότερα και να πραγματοποιήσετε οι ίδιοι τη σύγκριση για τις πλατφόρμες κατασκευής ιστοσελίδων στο αντίστοιχο άρθρο μας)
Εκτός από την τεχνολογία, πολύ σημαντικό είναι και το περιεχόμενο που θα διαθέτει η ιστοσελίδα σας για να προβάλλονται σωστά όλες τις υπηρεσίες σας. Το περιεχόμενο που προτείνουμε να προβάλλεται είναι:
- Σελίδες παρουσίασης δωματίων, χώρων και των χαρακτηριστικών τους
- Σελίδες παρουσίασης των παροχών και των σημείων υπεροχής του ξενοδοχείου σας
- Σελίδες προβολής τοποθεσίας και βασικών πληροφοριών για τον προορισμό
- Σελίδα επικοινωνίας και κρατήσεων
#3. Φωτογράφιση Ξενοδοχείου
Φυσικά το marketing για ξενοδοχεία, είναι πλήρως αναποτελεσματικό αν δεν υπάρχει και το αντίστοιχο πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Είναι πολύ σημαντικό να προβάλλεται το τουριστικό σας προϊόν σωστά μέσα από μια επαγγελματική φωτογράφιση, η οποία θα παρουσιάζει τα δωμάτια, τους χώρους, τις παροχές και την “εμπειρία” που προσφέρετε.
Συχνά επαγγελματίες του τουρισμού, δε φωτογραφίζουν σωστά το “προϊόν” τους. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα, να αδικούν την υπηρεσία τους και να υποβαθμίζουν την εικόνα τους. Στο χώρο του διαδικτύου και ειδικότερα, όταν πρόκειται για υπηρεσίες και όχι για προϊόν, η σωστή φωτογραφία για την ανάδειξη των υπηρεσιών είναι το άλφα και το ωμέγα της επιτυχίας.
Οι περισσότεροι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην “εμπειρία” και την αίσθηση που τους υπόσχεται ένα ξενοδοχείο. Η φωτογράφιση ξενοδοχείου που θα σας πάει ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό είναι εκείνη που θα περιλαμβάνει και φωτογραφίες experience. Μερικά παραδείγματα αυτών είναι: ένα ζευγάρι να γευματίζει στο εστιατόριο, ένας άντρας να γυμνάζεται στον ειδικό χώρο, μια οικογένεια να διασκεδάζει στην πισίνα, κα.
#4. Ξεκινώντας το Marketing για Ξενοδοχεία: SEO
Ας υποθέσουμε ότι έχετε ολοκληρώσει τις διαδικασίες branding, φωτογράφισης και δημιουργίας ιστοσελίδας.
Ποιο είναι το επόμενο βήμα; Πώς θα σας βρούνε οι μελλοντικοί σας επισκέπτες;
Σκεφτείτε ότι η πρώτη κίνηση που κάνει κάθε πελάτης σας πριν έρθει σε επαφή μαζί σας είναι να Googlaρει τα ξενοδοχεία της περιοχής που θέλει να επισκεφθεί. Είναι πολύ σημαντικό όταν κάποιος δυνητικός πελάτης πραγματοποιήσει τελικά την αναζήτηση: “ξενοδοχεία στην Κρήτη”, “ξενοδοχεία luxury Κέρκυρα”, εσείς να εμφανίζεστε!
Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι δεν αναφερόμαστε στις πληρωμένες διαφημίσεις google, αλλά στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Η τεχνική αυτή του Digital Marketing ονομάζεται SEO ιστοσελίδων και αφορά τη βελτιστοποίηση των σελίδων της επιχείρησής σας, πάνω σε συγκεκριμένες λέξεις-φράσεις κλειδιά (αναζητήσεις), οι οποίες έχουν για εσάς τη μεγαλύτερη εμπορική αξία.
Η υπηρεσία αυτή θα ενισχύσει ιδιαίτερα το κύρος και την αξιοπιστία της επιχείρησής σας, αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι η Google θα σας δείχνει υψηλά στα αποτελέσματα που ενδιαφέρουν τους δυνητικούς επισκέπτες σας. Το κυριότερο πλεονέκτημα της σωστής εφαρμογής του SEO, ωστόσο είναι φυσικά η αύξηση των κρατήσεων και εσόδων που συνεπάγεται. Η ιστοσελίδα σας αποκτά μεγαλύτερη θεασιμότητα μέσα από την προβολή τις υψηλές θέσεις, και αυτό συνεπάγεται περισσότερα clicks, επισκεψιμότητα και τελικά κρατήσεις!
#5. Δημιουργία Social Media λογαριασμών
Στη σημερινή εποχή, τα social media αποτελούν το πρώτο διαδικτυακό μέσο που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας, όταν θέλουν να έρθουν σε επαφή μαζί σας.
Για το λόγο αυτό, η ψηφιακή σας εικόνα και παρουσία στο χώρο του διαδικτύου παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή σας από τους υποψήφιους πελάτες σας. Με άλλα λόγια, το η σωστή διαχείριση social media θα βοηθήσει την ξενοδοχειακή σας μονάδα, να έχει μια σύγχρονη και άρτια εικόνα στα μέσα που σας αναζητούν οι πελάτες σας. Προβάλλετε με ελκυστικό τρόπο τις υπηρεσίες σας, αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία της επιχείρησής, με σκοπό την προσέλκυση νέων πελατών, από κάθε κανάλι προβολής.
#6. Οι Διαφημίσεις στο Marketing για Ξενοδοχεία
Το SEO και τα Social Media posts είναι ένα σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής marketing που θα επιλέξετε να ακολουθήσετε. Ωστόσο, πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι και οι δύο τεχνικές μπορεί να αργήσουν να αποφέρουν αποτελέσματα.
Προκειμένου να επιτύχετε πιο άμεσα αποτελέσματα αλλά και να επεκτείνετε το κοινό στο οποίο θα προβληθείτε προσθέστε στη στρατηγική του ξενοδοχείου σας και τις διαφημίσεις Social Media και Google.
Διαφημίζοντας το ξενοδοχείο σας στις δύο δημοφιλέστερες πλατφόρμες έχετε πλήρη έλεγχο των καμπανιών σας, του budget σας, της απήχησής σας, των επισκέψεων της ιστοσελίδας σας και άλλα σημαντικά metrics. Το πιο σημαντικό σημείο είναι ότι με αυτή τη στρατηγική διαφήμισης, η αξιολόγηση των ενεργειών γίνεται με βάση πραγματικά στατιστικά δεδομένα και υπάρχει η δυνατότητα εξατομικευμένης στόχευσης του κοινού, που μας ενδιαφέρει.
#7. Συστήματα κρατήσεων
Τα συστήματα κρατήσεων για ξενοδοχεία αποτελούν το σημαντικότερο βήμα για τις επιχείρησή σας, μετά την κατασκευή ιστοσελίδας. Ένα σύστημα κρατήσεων, θα σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα τις κρατήσεις σας, να εξοικονομείστε πολύτιμους πόρους -οικονομικούς και μη – και το κυριότερο: να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη σας.
Μέσω της online εγκατάστασης ενός booking συστήματος, οι δυνητικοί σας πελάτες, θα έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν τη διαμονή τους με ευκολία και ταχύτητα. Το σημαντικότερο, όμως, όφελος είναι ότι, δε θα χρειάζεται να βασίζεστε σε πλατφόρμες, που θα σας ζητούν υψηλά ποσοστά επί των κρατήσεων, που πραγματοποιούνται μέσω αυτών. Με άλλα λόγια, αναπτύσσετε την επιχειρηματική σας δραστηριότητα και γίνεστε αυτόνομοι, αυξάνοντας έτσι την κερδοφορία σας.
#8. Πλατφόρμες Booking, Airbnb, Hotels.com
Αν πάλι θα σας ενδιαφέρει να γίνετε συνεργάτης της booking.com, της hotels.com ή διαθέτετε κάποιου είδους κατάλυμα, που είναι κατάλληλο για airbnb, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να ενημερωθείτε κατάλληλα, πριν από αυτή την επιχειρηματική σας κίνηση. Στην ουσία, μέσω ένταξης σας σε κάποια ηλεκτρονική πλατφόρμα έχετε πλήρη έλεγχο των τιμών και της διαθεσιμότητάς σας και μπορείτε να προσφέρετε στους επισκέπτες σας μεγαλύτερη διαφάνεια, σχετικά με τους κανονισμούς τους καταλύματος, τις πολιτικές και τις συνολικές υπηρεσίες που προσφέρετε. Ο επισκέπτης πληρώνει την τιμή κράτησής του σε εσάς πριν ή μετά τη διαμονή του και οφείλεται να πληρώνετε ένα προκαθορισμένο ποσοστό προμήθειας για όλες τις επιβεβαιωμένες κρατήσεις, τις κρατήσεις με μη επιστρέψιμη τιμή και τις κρατήσεις με μερική επιστροφή των χρημάτων, οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω των παραπάνω ξενοδοχειακών πλατφορμών.
Αν διαθέτετε κάποιου είδους κατάλυμα που είναι κατάλληλο για airbnb τότε ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
- Κάντε σαφές ότι προσφέρετε ένα ιδιωτικό δωμάτιο
- Αναφέρετε με σαφήνεια ποιος θα βρίσκεται στο κατάλυμα
- Υποδεχτείτε με ευγένεια τους επισκέπτες σας
- Θέστε σαφείς και συγκεκριμένους κανόνες σπιτιού και διαμονής
- Δημιουργήστε αξέχαστες διαμονές στους επισκέπτες σας
- Ρωτήστε εντυπώσεις ως feedback για την αυτοβελτίωσή σας
#9. Δημιουργία και διαχείριση λογαριασμών Tripadvisor - Google My Business
Πάρτε τη διαχείριση της σελίδας σας στα χέρια σας και αξιοποιήστε το Tripadvisor και το Google My Business, ως δύο απαραίτητα εργαλεία marketing για ξενοδοχεία.
Συμπληρώνοντας και ελέγχοντας όλες τις πληροφορίες της επιχείρησής σας, μπορείτε να προσελκύσετε ολοένα και περισσότερο κόσμο, αναρτώντας φωτογραφίες των υπηρεσιών σας και απαντώντας πάντα με ευγένεια στα σχόλια, είτε θετικά, είτε αρνητικά. Με αυτόν τον τρόπο, βγάζετε προς τα έξω τη διαδραστικότητα σας, αλλά και την αξιοπιστία των υπηρεσιών σας, κάνοντας έτσι στους πελάτες σας πιο εύκολη τη διαδικασία να σας εμπιστευτούν.
Περίληψη
Ξεκινήστε τις ενέργειες που θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση του ξενοδοχείου σας και θα επιφέρουν περισσότερους επισκέπτες και κρατήσεις.
Περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα μας για να μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες μας ή επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις προοπτικές ανάπτυξης της τουριστικής επιχείρησής σας!