Περιεχόμενα
Πώς να Δημιουργήσετε Περιεχόμενο που Πουλάει με το Content Marketing
Τι είναι το Content Marketing και τι περιλαμβάνει;
Ξέρετε ότι μπορεί να κάνετε ήδη Content Marketing, χωρίς να το γνωρίζετε; Κι όμως!
Παρόλο που ίσως φαντάζει δυσνόητος ο όρος, πρακτικά, το Content Marketing ή Μάρκετινγκ Περιεχομένου στη γλώσσα μας, είναι η δημιουργία και ο διαμοιρασμός πρωτότυπου και χρήσιμου περιεχομένου.
Τι είδος περιεχομένου;
Οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε! Από Tik Tok βίντεο και social media posts, έως άρθρα στην ιστοσελίδα σας και podcasts.
Το μυστικό επιτυχίας του Content Marketing βασίζεται στο ότι το περιεχόμενο προσφέρει πραγματική αξία στους χρήστες, λύνοντας τα προβλήματά τους χωρίς κάποιο άμεσο αντάλλαγμα.
Με αυτόν τον τρόπο, φέρνετε το κοινό πιο κοντά στην επιχείρησή σας και χτίζετε μία σχέση εμπιστοσύνης που θα μετατρέψει σταδιακά απλούς επισκέπτες σε πιστούς πελάτες.
Δείτε, για παράδειγμα, πώς αξιοποιεί το Content Marketing η LEGO:
Στο Youtube κανάλι της προβάλλει animation σειρές (οι οποίες μάλιστα γνωρίζουν τεράστια επιτυχία!) και βίντεο με κατασκευές, έχει δημιουργήσει και ταινίες μεγάλου μήκους που δεν είναι απλώς διαφημίσεις για τα προϊόντα της, αλλά πραγματικές κινηματογραφικές παραγωγές που έχουν αποκτήσει το δικό τους φανατικό κοινό.
Επιπλέον, με την πλατφόρμα LEGO Ideas προσκαλεί τους LEGO fans να προτείνουν δικά τους σχέδια, μετατρέποντάς τους σε συνδημιουργούς.
Και φυσικά αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα Social Media με διαγωνισμούς, εντυπωσιακές δημιουργίες και εικόνες-memes που ενθαρρύνουν τους ακόλουθους να συμμετέχουν στη συζήτηση.
Δημιουργώντας περιεχόμενο που έχει ως πρωταρχικό στόχο την ικανοποίηση του κοινού, η LEGO επικυρώνει ότι δεν πουλάει απλά “τουβλάκια”, αλλά εμπειρίες και δημιουργικότητα.
Με αυτόν τον τρόπο, κερδίζει την αφοσίωση των καταναλωτών και τους κάνει να θέλουν να γίνουν μέρος της κοινότητάς τους.
Πώς ακριβώς λειτουργεί το Μάρκετινγκ Περιεχομένου;
Επενδύοντας σε περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των εν δυνάμει πελατών σας και τους ενδιαφέρει πραγματικά, κερδίζετε την εμπιστοσύνη τους.
Όταν έρθει η στιγμή να αγοράσουν, λοιπόν, θα θυμηθούν εσάς – όχι μόνο για το προϊόν ή την υπηρεσία σας, αλλά γιατί δείξατε ότι δεν τους αντιμετωπίζετε απλώς σαν ένα “πορτοφόλι”!
(Ίσως σας ενδιαφέρει το άρθρο μας για τη στρατηγική μάρκετινγκ)
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μία αποδεδειγμένα αποτελεσματική μέθοδος για κάθε είδους επιχείρηση και μπορεί να σας βοηθήσει να:
- Κάνετε περισσότερο γνωστή την επιχείρησή σας
- Προσελκύσετε περισσότερους νέους πελάτες
- Χτίσετε μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με το υπάρχον κοινό σας
- Αποκτήσετε περισσότερο κύρος στον κλάδο σας ως οι “ειδικοί”
- Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό σας
- Αυξήσετε τις πωλήσεις και τα έσοδά σας
Αν δεν σας έχουμε πείσει ακόμη, ρίξτε μια ματιά σε αυτά στατιστικά για το Content Marketing:
- Παράγει 3 φορές περισσότερους δυνητικούς πελάτες, κοστίζοντας 62% λιγότερο σε σχέση με άλλες εξωστρεφείς τακτικές μάρκετινγκ [Πηγή: Demand Metric]
- Το 81% των content marketers τους βοήθησε να δημιουργήσουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brand (brand awareness) [Πηγή: New York Times]
- Οι ιστοσελίδες με blog φέρνουν 67% περισσότερα leads από εκείνες που δεν έχουν [Πηγή: Demand Metric]
“Πώς μπορώ να κάνω Content Marketing στην επιχείρησή μου;”
Είτε διαθέτετε eshop, είτε B2B εταιρία, το content marketing είναι ένα πανίσχυρο εργαλείο που πρέπει οπωσδήποτε να αξιοποιήσετε.
Ας δούμε μαζί τα βήματα για να ξεκινήσετε!
1. Προσδιορίστε το κοινό σας
Αφιερώστε χρόνο για να κατανοήσετε εις βάθος τους πελάτες σας.
Ποιοι είναι;
Τι τους ενδιαφέρει;
Τι ζητήματα τους απασχολούν;
Με αυτόν τον τρόπο, θα καταφέρετε να δημιουργήσετε αργότερα περιεχόμενοπεριεχομένο που πραγματικά ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους.
Μία καλή ιδέα είναι να δοκιμάσετε να αντλήσετε πληροφορίες από το υπάρχον πελατολόγιό σας, για παράδειγμα:
Υπάρχουν ερωτήσεις που σας κάνουν συνέχεια;
Τι θέλουν να μάθουν;
(Διαβάστε περισσότερα για την ανάλυση κοινού και τη δημιουργία κοινότητας πελατών στο σχετικό άρθρο μας)
2. Χαρτογραφήστε τη διαδρομή του πελάτη σας
Σκεφτείτε ποια βήματα ακολουθεί ένας άγνωστος χρήστης από την πρώτη επαφή με το brand σας μέχρι την τελική αγορά.
Ποιες ενέργειες πραγματοποιεί;
Σε ποια κανάλια θα αναζητήσει πληροφορίες; (π.χ. Μηχανές Αναζήτησης Google, Social Media, Podcasts)
Τι τον ενδιαφέρει να μάθει σε κάθε σημείο της διαδικασίας;
3. Οργανωθείτε σωστά
Αποφασίστε σε ποια κανάλια θα προβληθείτε και τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργήσετε. Φτιάξτε μία λίστα θεμάτων, και έπειτα ένα ημερολόγιο περιεχομένου στο οποίο θα ορίζετετε:
- τον τύπο περιεχομένου (άρθρα, βίντεο, εικόνες)
- τη συχνότητα και τον στόχο κάθε δημοσίευσης
- και άλλες σημαντικές πληροφορίες
4. Παράγετε περιεχόμενο και Αξιολογήστε τα αποτελέσματα
Δημιουργήστε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας και παρακολουθήστε τα αποτελέσματα προκειμένου να βελτιώνετε συνεχώς τη στρατηγική σας.
(Διαβάστε περισσότερα για την ανάλυση δεδομένων στο σχετικό άρθρο μας.)
Να θυμάστε ότι…
Το Μάρκετινγκ Περιεχομένου είναι μαραθώνιος, όχι sprint!
Χρειάζεται χρόνος για να χτίσετε μία σχέση με το κοινό σας, οπότε μη βιαστείτε να αξιολογήσετε τα αποτελέσματα.
Δείτε το σαν μία επικερδή, μακροχρόνια επένδυση εξ αρχής και παραμείνετε συνεπείς στον στόχο σας!
Ελπίζουμε να σας καθοδηγήσαμε σωστά σχετικά με το Content Marketing!
Επιλέξαμε μερικά επιπλέον άρθρα που πιστεύουμε ότι μπορεί να σας ενδιαφέρουν: