Cactus Web

Ο Απόλυτος Οδηγός για Ιστοσελίδες για Ξενοδοχεία & Καταλύματα

Ο Απόλυτος Οδηγός για Ιστοσελίδες για Ξενοδοχεία, Βίλες & Καταλύματα

Αν έχετε ξενοδοχείο ή ένα τουριστικό κατάλυμα γενικότερα, το πιθανότερο είναι ότι βασίζεστε κυρίως σε πλατφόρμες, όπως το Booking ή το Airbnb.

Ίσως έχετε ήδη μία επαγγελματική ιστοσελίδα, αλλά φέρνει έναν ικανοποιητικό αριθμό άμεσων κρατήσεων;

Οι ιστοσελίδες για ξενοδοχεία μπορούν να είναι πολλά περισσότερα από ένα “αναγκαίο κακό της εποχή μας”. Με τη σωστή κατασκευή και στρατηγική, μπορούν να μετατραπούν σε μία σταθερή πηγή επισκεπτών και κρατήσεων

Μία καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα: 

  • Τραβά την προσοχή ενός τυχαίου χρήστη
  • Απαντά στις βασικές του απορίες
  • Τον οδηγεί στο επόμενο βήμα, δηλαδή την κράτηση

Στο σημερινό άρθρο μας μοιραζόμαστε, από την εμπειρία μας ως digital agency, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αποκτήσετε ένα site που φέρνει απτά αποτελέσματα και δεν είναι απλά μία online βιτρίνα.

Γιατί αξίζει να επενδύσετε σε μία ιστοσελίδα για το ξενοδοχείο σας;

Σας μαθαίνει περισσότερος κόσμος

Όπως λέμε συχνά, η ιστοσελίδα είναι το μέσο, και όχι ο αυτοσκοπός.

Όταν συνδυάζεται με μία σωστή στρατηγική marketing ξενοδοχείου, όπως οι διαφημίσεις Google ή Social Media και η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης, μπορεί να σας φέρει στο προσκήνιο, προσελκύοντας επισκέπτες στο κατάλυμά σας.

Πλέον, πολλοί χρήστες δεν αρκούνται μόνο στις πλατφόρμες. Αναζητούν και το προφίλ σας στα social media ή την επίσημη ιστοσελίδα σας για να επιβεβαιώσουν την αξιοπιστία και τη συνολική εικόνα σας.

Αυξάνει τις κρατήσεις και τα έσοδά σας

Ένα ξεκάθαρο σύστημα κρατήσεων ή μία απλή φόρμα επικοινωνίας, μπορεί να σας φέρει περισσότερες απευθείας κρατήσεις. 

Αυτό μεταφράζεται σε:

  • περισσότερο κέρδος, χωρίς προμήθειες σε μεσάζοντες
  • καλύτερο έλεγχο στην εμπειρία διαμονής
  • αμεσότερη επικοινωνία με τους πελάτες σας
Σύστημα Κρατήσεων Ξενοδοχείου

Δημιουργεί την πρώτη εντύπωση

Σκεφτείτε την ιστοσελίδα σας ως την online αίθουσα υποδοχής σας. 

Ίσως να μην είναι ο λόγος που κάποιος σας επισκέπτεται, αλλά είναι πάντα το πρώτο σημείο επαφής του με την επιχείρησή σας. Και αυτό σημαίνει πολλά για το πώς θα σας αντιληφθεί ο επισκέπτης.

📌 Για παράδειγμα, στην ιστοσελίδα που δημιουργήσαμε για το Αρχοντικό Κίτσου στην Καστοριά, η ατμόσφαιρα του καταλύματος μεταφέρεται από την πρώτη κιόλας σελίδα.

Ανταγωνίζεστε ισάξια τις μεγάλες πλατφόρμες

Οι πλατφόρμες όπως το Booking, το Airbnb ή το Trivago είναι απαραίτητες,  αλλά δεν πρέπει να είναι το μοναδικό σας κανάλι.

Όλο και περισσότεροι χρήστες στρέφονται στην επίσημη ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου για να κάνουν την κράτησή τους.

Σε αντίθεση με τις πλατφόρμες, στη δική σας σελίδα μπορείτε:

  • να προβάλετε το κατάλυμα με τον τρόπο που θέλετε
  • να διαφοροποιηθείτε εστιάζοντας στα μοναδικά χαρακτηριστικά σας
  • να δημιουργήσετε μία εμπειρία, όχι απλώς να δείξετε τιμές 

📌 Στην περίπτωση του the Caravan B&B, αξιοποιήσαμε ένα ιδιαίτερο στοιχείο του ίδιου του κτιρίου: την πρόσοψή του.

Σχεδιάσαμε έναν διαδραστικό χάρτη, μέσα από τον οποίο ο επισκέπτης μπορεί να δει την ακριβή θέση κάθε δωματίου και να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει περισσότερο με βάση τη θέα, τη διάταξη ή τις παροχές.

Κάτι που φυσικά δεν θα ήταν εφικτό σε πλατφόρμες όπως το Booking, όπου ο τρόπος παρουσίασης των δωματίων είναι περιορισμένος και ενιαίος για όλους.

ιστοσελίδα ξενοδοχείου αντί για την booking

Πώς χτίζουμε ιστοσελίδες για ξενοδοχεία που προσφέρουν μία αξέχαστη εμπειρία (πριν την κράτηση)

Ο ρόλος της διαδικτυακής παρουσίας στις τουριστικές επιχειρήσεις δεν είναι απλώς να παρουσιάσει τις παροχές και τις υπηρεσίες. 

Είναι να μεταφέρει το ύφος, την αίσθηση και τη φιλοξενία που προσφέρετε, ώστε ο χρήστης να νιώσει ότι έχει ήδη φτάσει στο ιδανικό μέρος για τις διακοπές του.

Για να το πετύχετε αυτό, θα χρειαστείτε τέσσερα βασικά στοιχεία:

#1 Περιεχόμενο που τραβάει το ενδιαφέρον

Κάθε ταξιδιώτης θέλει να ξέρει τι να περιμένει.

Μη βασιστείτε μόνο σε λίγες φωτογραφίες και γενικές περιγραφές.

Δώστε του λόγους να σας εμπιστευτεί:

  • Επενδύστε σε φωτογραφίες και βίντεο υψηλής ποιότητας από τα δωμάτια, τους κοινόχρηστους χώρους, το προσωπικό και την ατμόσφαιρα 
  • Προβάλετε με καθαρό και ελκυστικό τρόπο τα δωμάτια, τις παροχές και την τοποθεσία του ξενοδοχείου 
  • Λύστε τις απορίες του, πριν καν τις εκφράσει: Υπάρχει πάρκινγκ; Τι ώρα είναι το check-in; Τι μπορεί να κάνει κάποιος στην γύρω περιοχή;

Δεν χρειάζονται υπερβολές!

Πολλές ιστοσελίδες ξενοδοχείων είναι υπερφορτωμένες, με πυκνά κείμενα, παλιά γραφικά και δύσκολη πλοήγηση.

Λιγότερα, καθαρά και οργανωμένα στοιχεία βοηθούν τον επισκέπτη να νιώσει άνετα και να βρει εύκολα αυτό που χρειάζεται. Άλλωστε, ο στόχος είναι να κερδίσετε μία κράτηση, όχι τις εντυπώσεις

📌 Ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου Eterrano, όπου πετύχαμε αυτό το όμορφο αποτέλεσμα, συνδυάζοντας υψηλής ποιότητας φωτογραφίες, ελκυστικά κείμενα και φυσικά τον σχεδιασμό της ταλαντούχας ομάδας μας.

#2 Τεχνική αρτιότητα, χωρίς εκπτώσεις

Μπορεί να μη φαίνεται με την πρώτη ματιά, αλλά όταν κάτι δεν πάει καλά, οι χρήστες το αντιλαμβάνονται αμέσως:

  • Αν η σελίδα φορτώνει αργά
  • Αν εμφανίζεται “περίεργα” στο κινητό
  • Αν δυσκολεύονται να βρουν αυτό που ψάχνουν…φεύγουν.

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι:

  • Responsive (να προσαρμόζεται άψογα σε κάθε συσκευή)
  • Γρήγορη στη φόρτωση
  • Ευανάγνωστη
  • Απλή και εύκολη στην πλοήγηση


Αυτά θεωρούνται δεδομένα, και όταν λείπουν, ξεχωρίζουν… αρνητικά.

#3 Αισθητική που αναδεικνύει τον χαρακτήρα του ξενοδοχείο σας

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να “μιλάει” την ίδια γλώσσα με τον χώρο σας.

Τα χρώματα, οι γραμματοσειρές, οι εικόνες και η διάταξη αντικατοπτρίζουν τη φιλοσοφία και την αίσθηση φιλοξενίας που προσφέρετε.

Αυτή είναι και η διαφορά μεταξύ ενός γενικού template και μιας προσεγμένης, στοχευμένης κατασκευής:

Όταν ένας επισκέπτης περιηγείται σε μία σελίδα που είναι “ντυμένη” στα χρώματα, την ατμόσφαιρα και την προσέγγισή σας, νιώθει τον χαρακτήρα του ξενοδοχείου, πριν καν πατήσει “Κράτηση”.

📌Στο παράδειγμα του Eterrano, δεν αναλάβαμε μόνο την κατασκευή ιστοσελίδας, αλλά και τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας. Επιλέξαμε μία minimal, μεσογειακή αισθητική, βασισμένη στην τοποθεσία και τη διακόσμηση του χώρου, και την αποτυπώσαμε ψηφιακά.

Το αποτέλεσμα; Οι επισκέπτες “βιώνουν” τη χαλάρωση και την ηρεμία ήδη από την αρχική σελίδα.

#4 Εύκολη επικοινωνία, κρατήσεις και διαχείριση

Ένα από τα πιο συχνά λάθη σε ξενοδοχειακές ιστοσελίδες είναι ότι δυσκολεύουν τον χρήστη να επικοινωνήσει ή να κάνει κράτηση.

Η σωστή προσέγγιση συνδυάζει:

  • Live chat ή chatbot για άμεση επικοινωνία
  • Online σύστημα κρατήσεων με καθαρές τιμές και διαθεσιμότητα σε πραγματικό χρόνο
  • Διασύνδεση με Channel Manager ώστε να συγχρονίζονται αυτόματα οι κρατήσεις με Booking, Airbnb και άλλες πλατφόρμες

Όταν όλα λειτουργούν ομαλά, ο επισκέπτης δεν το σκέφτεται δεύτερη φορά, απλώς κλείνει. Και εσείς κερδίζετε χρόνο, χρήματα και επαγγελματική αξιοπιστία.

Μερικά από τα ξενοδοχεία, βίλες και καταλύματα που μας εμπιστεύτηκαν την online παρουσία τους

Ελάτε να δημιουργήσουμε την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου που σας αξίζει

Δεν χρειάζεται να χάνετε χρόνο προσπαθώντας να κατανοήσετε τεχνικά ζητήματα ή να αναρωτιέστε ποια αισθητική ταιριάζει στην επιχείρησή σας.

Στην Cactus, αναλαμβάνουμε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της ιστοσελίδας σας, ώστε να είναι λειτουργική, όμορφη και κυρίως αποτελεσματική.

Κλείστε μία δωρεάν συμβουλευτική συνάντηση με την ομάδα μας και θα βρούμε μαζί τι ταιριάζει καλύτερα στο δικό σας κατάλυμα.