Η ψηφιακή αγορά αλλάζει διαρκώς, καθώς όλο και πιο συχνά οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο και η ζήτηση για τεχνολογία αυξάνεται. Ως καταναλωτές, περιμένουμε πολλά από τις διαδικτυακές επιχειρήσεις και η εμπειρία του χρήστη έχει καθοριστικό ρόλο στο αν θα αγοράσει ή όχι μια υπηρεσία ή ένα προϊόν.
Με 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε όλο τον κόσμο, πρόκειται για μια αγορά που οφείλουν να εκμεταλλευτούν οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ή εκείνες που δεν έχουν ακόμη μεταβεί σε μια ψηφιακή πλατφόρμα.
Ποιες είναι οι σημαντικές τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ που ενδέχεται να εμφανιστούν το 2023; Αυτός ο οδηγός εξετάζει τις τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ που είναι πιθανό να εμφανιστούν το 2023 και πώς αυτές μπορούν να επηρεάσουν τις προσπάθειες μάρκετινγκ σας. Η πορεία του ψηφιακού μάρκετινγκ ως καριέρα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να αυξάνεται ραγδαία και τα φωτεινότερα μυαλά να αλλάζουν συνεχώς το τοπίο, οπότε η προσαρμογή σε μια μεταβαλλόμενη αγορά είναι ζωτικής σημασίας.
Τα οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας
Ποια είναι τα οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ όσον αφορά την επιχείρησή σας; Ακολουθούν μερικά από τα οφέλη που μπορεί προκύπτουν από τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ κατά την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, είτε είναι νεοσύστατη, είτε έχει εδραιωθεί εδώ και καιρό.
Στοχεύει το σωστό κοινό
Το ψηφιακό μάρκετινγκ βοηθά στο να απευθυνθεί η επιχείρηση στο σωστό κοινό, μέσω της συλλογής δεδομένων, και της επίγνωσης του τι χρειάζεται αυτό το κοινό. Είναι γνωστό ότι πολλές καμπάνιες μάρκετινγκ βασίζονται στη γνώση του κοινού της επιχείρησής σας και στο τι χρειάζεται το κοινό για να το προσελκύσετε.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει πολλές ευκαιρίες όσον αφορά στην απόκτηση δεδομένων και τη χρήση των ίδιων δεδομένων για τη βελτίωση του ποσοστού επιτυχίας των προσπαθειών μάρκετινγκ που καταβάλλετε.
Βελτιστοποιεί τα ποσοστά μετατροπής και τα βελτιώνει
Μόνο ορισμένες επιχειρήσεις βελτιστοποιούν τα ποσοστά μετατροπής τους όσο το δυνατόν καλύτερα. Μόνο το 22% περίπου των επιχειρήσεων είναι ικανοποιημένο με τα ποσοστά μετατροπής του. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες για τη μετατροπή των δυνητικών leads σε πελάτες.
Με τη βοήθεια του ψηφιακού μάρκετινγκ, μια δυνητική αγορά πελατών μπορεί να δεσμευτεί και ελπίζουμε ότι θα πειστεί να μετατραπεί.
Αυξάνει την αφοσίωση των πελατών
Σε αυτή τη σύγχρονη εποχή των επιχειρήσεων, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στη διατήρηση των πελατών της επιχείρησής σας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και όχι μόνο στην πραγματοποίηση μιας και μόνο συναλλαγής και τη μετάβαση στην επόμενη επιχείρηση.
Η αφοσίωση των πελατών είναι ένας σημαντικός τρόπος για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους και τη δέσμευση προς το εμπορικό σήμα και την επιχείρησή σας. Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να διατηρήσει την επωνυμία σας στο προσκήνιο και να ενθαρρύνει τους πελάτες να επιστρέφουν επανειλημμένα σε εσάς.
Αποκτήστε καλύτερη αξιοπιστία
Ως επιχείρηση, οι πελάτες θέλουν να δουν μια θετική φήμη για να εμπλακούν ενεργά και να αγοράσουν από την επωνυμία σας. Παράλληλα, χρειάζεται να δουν και μια ακολουθία πελατών που μπορούν να επικυρώσουν την αξιοπιστία της επιχείρησής σας. Αυτός ο τύπος μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη αξιοπιστία και στην αύξηση της εμπιστοσύνης στο εμπορικό σήμα σας.
8 μεγάλες τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να λάβετε υπόψη για το 2023
Ποιες τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ πρέπει να προσέξετε για το 2023; Εάν η ομάδα μάρκετινγκ σας χρειάζεται μία δόση έμπνευσης ή η τρέχουσα στρατηγική σας έχει μείνει στάσιμη, παρακάτω υπάρχουν μερικές νέες τάσεις που θα μεταμορφώσουν τις μελλοντικές σας προσπάθειες μάρκετινγκ.
1. Συλλογή δεδομένων μηδενικού μέρους(zero-party data)μέσω πρακτικών όπως η δημιουργία φορμών.
Τα μεγάλα δεδομένα έχουν γίνει σημαντικά, αν μήτι άλλο πιο σημαντικά από ποτέ για τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο συλλέγουμε δεδομένα έπρεπε να αλλάξει λόγω του νόμου περί απορρήτου που ισχύουν σε όλο τον κόσμο.
Όσον αφορά στο ψηφιακό μάρκετινγκ, μια καυτή τάση το 2023 θέλει τις επιχειρήσεις να είναι πιο προληπτικές στη συλλογή πληροφοριών μέσω διαφόρων πρακτικών. Για παράδειγμα, η δημιουργία εντύπων μπορεί να βοηθήσει στην εξεύρεση ενδιαφερόντων και πληροφοριών από τους πελάτες σας, οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν την επόμενη πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.
Μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την κατασκευή φορμών και τα οφέλη που μπορεί να έχει για τη συλλογή δεδομένων για την επιχείρησή σας. Οι φόρμες μπορούν να είναι σύντομες και γλυκές για να κρατούν τους χρήστες απασχολημένους και να έχουν καλύτερο ποσοστό επιτυχίας στη συλλογή αυτών των δεδομένων.
2. Το email marketing για την παρουσίαση προϊόντων και τις μικρές επιχειρήσεις αποκτά μεγαλύτερη επιρροή.
Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι, μακράν, μία από τις καλύτερες μεθόδους μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται σήμερα. Με το 89% των marketers να χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κυρίως για τη δημιουργία leads, είναι μια τάση που θα συνεχίσει να ευδοκιμεί και το 2023. Σχεδόν όλοι διαθέτουν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθιστώντας το ιδιαίτερα προσιτό για τις μάρκες και τις επιχειρήσεις να συνδεθούν με τους πελάτες τους.
Όσον αφορά στην παρουσίαση προϊόντων, είναι ωφέλιμο να χρησιμοποιείτε λίστες συνδρομητών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να προσεγγίζετε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες και εκείνους που ίσως έχουν εγγραφεί αλλά δεν έχουν αγοράσει ακόμη κάτι. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την παρουσίαση προϊόντων για μικρές επιχειρήσεις βοηθούν στη σημαντική διεύρυνση των περιθωρίων κέρδους που αποκομίζετε ως επιχείρηση κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που είναι συχνά κρίσιμη για μια νέα εταιρεία.
3. Περισσότερη δημιουργικότητα θα προκύψει μέσω εφαρμογών μάρκετινγκ .
Υπάρχουν πολλές εφαρμογές και εργαλεία εκεί έξω που μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργικότητα όταν πρόκειται για μάρκετινγκ. Η δημιουργικότητα είναι αυτό που αναμφίβολα θα επικρατήσει περισσότερο καθώς διανύουμε το 2023. Με τόσο μεγάλο ανταγωνισμό και περιεχόμενο που πρέπει να αντιμετωπίσετε, κάθε κομμάτι μάρκετινγκ που βγάζετε ως επιχείρηση πρέπει να έχει τις καλύτερες πιθανότητες να γίνει αντιληπτό και να εμπλακεί.
Η SurveyMonkey είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αξιοποίησης της δημιουργικότητας μέσω του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Υπάρχουν επίσης πολλές επιλογές ως εναλλακτική λύση π.χ mailchimp, οπότε είναι πάντα καλό να συγκρίνετε πλατφόρμες και τιμές για να έχετε την καλύτερη συμφωνία για τον προϋπολογισμό σας.
Πολλές επιχειρήσεις πρέπει να διερευνήσουν τι δεν έχει γίνει ακόμη όσον αφορά στις δημιουργικές μεθόδους μάρκετινγκ εκτός των παραδοσιακών πρακτικών. Από το Facebook Live μέχρι το Tiktok Shop, υπάρχουν πολλές νέες ευκαιρίες για να κάνετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ πιο δημιουργικές.
4. Οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο θα είναι εξαιρετικές για τη συλλογή δεδομένων.
Οι καταναλωτές θέλουν τα πάντα και τα θέλουν όλα όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Για πολλές ομάδες μάρκετινγκ, οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο έχουν γίνει μια εξαιρετική ευκαιρία να προσεγγίσουν τους πελάτες γρήγορα, άμεσα για τη συλλογή δεδομένων.
Ως ψηφιακοί έμποροι, όσο περισσότερο ωριμάζουν αυτές οι πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο, τόσα περισσότερα δεδομένα πελατών μπορούν να εντοπίσουν. Δύναται να μετατραπούν σε έναν κόμβο δεδομένων που μπορεί να αποθηκεύσει όλα όσα χρειάζεστε για να κατανοήσετε περισσότερα για τις ανάγκες του πελάτη σας πιο εύκολα από ποτέ.
5. Το μάρκετινγκ επιρροής (Influencer marketing) θα συνεχίσει να γνωρίζει μεγάλη άνθηση.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το μάρκετινγκ επιρροής θα συνεχίσει να ανθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Από τώρα, είναι υπεύθυνο για την απόδοση, κατά μέσο όρο, 5,20 δολαρίων για κάθε 1 δολάριο που δαπανάται για αυτό το είδος μάρκετινγκ.
Αυτό που κάποτε χρησιμοποιούνταν μόνο από μια χούφτα έμπορων, τώρα χρησιμοποιείται σχεδόν από κάθε ψηφιακή επιχείρηση. Η επιρροή κάποιων influencers μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη απόδοση επένδυσης, είτε μέσω του Tiktok, του Instagram, του YouTube, είτε μέσω εταιρειών που συνεργάζονται με αυτούς τους χρήστες.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι προσεκτικές και να κατανοούν ακριβώς τι είδους influencers χρειάζονται για το brand τους. Οι έμποροι μπορεί να αποτύχουν με αυτό το είδος μάρκετινγκ επειδή έχουν επιλέξει τα λάθος άτομα, χωρίς σχετικό κοινό ή εμβέλεια.
6. Οι πελάτες θέλουν περισσότερη ικανοποίηση όταν κάνουν αγορές από τις μάρκες.
Η άμεση ικανοποίηση είναι απαραίτητη σε έναν ψηφιακό κόσμο όπου οι πελάτες κατέχουν το μεγαλύτερο μέρος της εξουσίας. Όταν ψωνίζουν online, θέλουν να παίρνουν αυτό που θέλουν άμεσα. Οποιαδήποτε καθυστέρηση ή αναμονή θα τους οδηγήσει να πάνε αλλού.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια ομάδα μάρκετινγκ χρειάζεται να σκέφτεται προληπτικά και όχι απλώς να αντιδρά όταν οι πελάτες πλησιάζουν με ένα ερώτημα. Για παράδειγμα, η ύπαρξη μιας χρήσιμης βάσης γνώσεων στην οποία οι πελάτες έχουν πρόσβαση, μπορεί να βοηθήσει στην απάντηση ερωτημάτων που τους αποτρέπει από την αγορά του προϊόντος.
7. Η εξωτερική ανάθεση σε γραφεία ψηφιακού μάρκετινγκ θα είναι δημοφιλής.
Είτε ως μικρή ή μεγάλη επιχείρηση, για την ακρίβεια, η εξωτερική ανάθεση παραμένει ένας πολύ καλός τρόπος για να κάνετε περισσότερα πράγματα. Καμία εταιρεία δεν θέλει να μείνει πίσω από ευκαιρίες επειδή δεν έχει αρκετούς πόρους στο εσωτερικό της.
Αν χρειάζεστε περισσότερη βοήθεια στο μάρκετινγκ, γιατί να μην αναθέσετε τη βοήθεια των γραφείων ψηφιακού μάρκετινγκ σε εξωτερικούς συνεργάτες; Αυτό θα μπορούσε να είναι η διαφορά μεταξύ της μικρής προόδου κατά τον πρώτο χρόνο και της υλοποίησης μεγάλων κινήσεων στον κλάδο για τις μικρές επιχειρήσεις και τις νεοσύστατες επιχειρήσεις.
Πολλοί από αυτούς τους οργανισμούς ψηφιακού μάρκετινγκ έχουν επίσης πολλές περισσότερες γνώσεις να μοιραστούν και να εφαρμόσουν στις αυξανόμενες τάσεις στο ψηφιακό περιβάλλον.
8. Τα chatbots θα βρίσκονται σε περισσότερους ιστότοπους για την εμπειρία του χρήστη.
Τα chatbots έχουν γίνει πιο χρήσιμα για τους marketers και, ως εκ τούτου, έχουν γίνει άλλη μια πηγή επενδύσεων. Βοηθούν τις μικρές επιχειρήσεις και εκείνες που λειτουργούν μόνο κάποιες ώρες της ημέρας να απαντούν σε ερωτήματα και να ασχολούνται με πελάτες που μπορεί να χρειάζονται βοήθεια και εκτός ωραρίου εργασίας.
Πολλοί ιστότοποι το ενσωματώνουν πλέον στην επιχείρησή τους, καθώς τα chatbots αποτελούν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κανάλι επικοινωνίας των εμπορικών σημάτων.
Extra tip: 9. Η άνοδος της μηχανικής μετάφρασης στο πολύγλωσσο μάρκετινγκ περιεχομένου
Το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου στο διαδίκτυο είναι γραμμένο στα αγγλικά, γεγονός που ενδέχεται να περιορίσει το ξενόγλωσσο κοινό σας. Οι περισσότεροι χρήστες που δεν έχουν ως μητρική γλώσσα τα αγγλικά χρησιμοποιούν διαδικτυακά εργαλεία και σελίδες μετάφρασης, που θα μπορούσαν να μεταφράσουν λάθος και να κάνουν λάθος το περιεχόμενό σας. Εξαιτίας αυτού, η δημιουργία πολύγλωσσου περιεχομένου βρίσκεται σε άνοδο, ιδίως με την ταχεία ανάπτυξη και προσβασιμότητα της μηχανικής μετάφρασης (ΜΤ=machine translation).
Ωστόσο, η υπερβολική εξάρτηση από τη ΜΤ μπορεί να παράγει τα ίδια αποτελέσματα με τα διαδικτυακά εργαλεία μετάφρασης. Για το λόγο αυτό, η μετα-επεξεργασία μετάφρασης με μηχανική μετάφραση, είναι ευρέως ελκυστική για τους ψηφιακούς εμπόρους, καθώς συνδυάζει την προηγμένη τεχνολογία και τις δεξιότητες των γηγενών μεταφραστών για την παραγωγή πολύγλωσσου περιεχομένου που μεταφέρει με ακρίβεια το μήνυμα μάρκετινγκ και αποφεύγει τις γκάφες μάρκετινγκ.
Ενημερωθείτε για τις τελευταίες ψηφιακές τάσεις το 2023
Αν θέλετε να κάνετε σημαντικές βελτιώσεις για την επωνυμία σας όσον αφορά στο μάρκετινγκ, βεβαιωθείτε ότι είστε ενήμεροι για τις τελευταίες τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ το 2023 και συνεχίστε να διαβάζετε το Blog μας.
Βοηθήσετε την επιχείρησή σας να φτάσει στα ύψη. Απευθυνθείτε στην Cactus ώστε να συμβουλευτείτε κατάλληλα για τις τελευταίες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2023 και για την επιτυχημένη εφαρμογή τους.