Δημιουργείστε έναν διαφημιστικό λογαριασμό με στρατηγική και όχι με μεμονωμένες διαφημίσεις.
Κάθε μέρα που περνάει όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσπαθούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους μέσα από τις διαφημίσεις του Meta – Facebook & Instagram. Τα αποτελέσματα δεν είναι πολλές φορές αυτά που περιμένουν και αυτό συμβαίνει γιατί δεν ακολουθούν κάποια στρατηγική στις διαφημίσεις τους αλλά κάνουν αποκομμένες και μεμονωμένες ενέργειες – διαφημίσεις. Στρατηγική σημαίνει να δημιουργήσουμε ένα σύνολο διαφορετικών καμπανιών – διαφημίσεων που θα επηρεάζουν η μία την άλλη με σκοπό να πετύχουμε το τελικό αποτέλεσμα.
Στρατηγική για E - shop με προϊόντα λιανικής
Σε αυτήν την στρατηγική ο στόχος μας είναι να φέρουμε στο ηλεκτρονικό κατάστημα όσο το δυνατόν περισσότερες πωλήσεις με όσο το δυνατόν λιγότερα διαφημιστικά έξοδα. Για να πετύχουμε κάτι τέτοιο θα πρέπει να δημιουργήσουμε τον παρακάτω συνδυασμό διαφημίσεων στον διαφημιστικό μας λογαριασμό:
- Traffic όλα τα προϊόντα του καταλόγου σε καινούριο – ανοιχτό κοινό, με σκοπό να βάλουμε όσο το δυνατόν πιο πολλούς επισκέπτες στον ηλεκτρονικό κατάστημα.
- Remarking όλο τον κατάλλογο προϊόντων μας με στόχευση από το pixel, τους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος που είδαν ένα προϊόν ή έβαλαν κάτι στο καλάθι τους.
- Convention Buyers με κοινό των τελευταίων 90 ημερέων και Lookalike με σκοπό να πετύχουμε φρέσκο κοινό.
- Conversion Engagers Instagram – Facebook. Εδώ στοχεύουμε σε αγορές σε κοινό που έχει κάνει κάποια αλληλεπίδραση με τις σελίδες μας στο Facebook ή στο Ιnstagram.
- Boost Post – Εngagement Target. Με αυτήν την διαφήμιση έχουμε σκοπό να δημιουργήσουμε engagers που είναι χρήσημοι για περαιτέρω στόχευση όπως βλέπουμε στην περίπτωση 4.
- Conversion Dyn. All Catalogue – Open Audience. Σε αυτήν την επιλογή έχουμε ανοιχτή στόχευση στο κοινό και προβολή όσο το δυνατόν περισσότερων προϊόντων καταλόγου. Καλό είναι να ρυθμιστεί η καμπάνια σε στόχο Conversion – sales με επιλογή catalogue και find prospect.
Η παραπάνω στρατηγική, γνωστή και ως χωνί (Funnel)
Στόχος της παραπάνω στρατηγικής είναι να προβάλουμε της διαφημίσεις μας σε 3 διαφορετικά σύνολα καταναλωτών. Η βασική διάκριση σε αυτά τα σύνολα είναι το κατά πόσο έχουν αλληλοεπιδράσει με την επιχείρησή μας.
Το πρώτο σύνολο είναι οι άνθρωποι που έχουν αλληλοεπιδράσει πολύ με την επιχείρηση μας και τους θεωρούμε πολύ “ζεστό” κοινό. Σε αυτό το “ζεστό” κοινό βάζουμε όσους χρήστες έχουν αγοράσει από την επιχείρησή το τελευταίο διάστημα. Οι μέρες που θα επιλέξουμε να ορίσουμε ως εύρος, εξαρτώνται από το είδος που εμπορευόμαστε. Αυτό το σύνολο μπορούμε να το αποκαλούμε και Buyers. Στόχος μας είναι να βάλουμε τους αγοραστές μας να αγοράσουν ξανά από εμάς και κάτι άλλο.
Το δεύτερο σύνολο που στοχεύουμε είναι οι άνθρωποι που έχουν μια κάποια αλληλοεπίδραση με την επιχείρηση μας αλλά δεν έχουν αγοράσει ακόμα. Θέλουμε τους χρήστες που επισκέπτονται το ηλεκτρονικό μας κατάστημα και αυτούς που κάνουν like ή σχόλια στις σελίδες μας Facebook – Instagram. Αυτό το κοινό μπορούμε να το ονομάσουμε και “χλιαρό”.
Το τρίτο σύνολο χρηστών που στοχεύουμε με αυτήν την στρατηγική είναι το “κρύο”. Οι χρήστες δηλαδή που δεν έχουν καμία μέχρι τώρα επαφή με την επιχείρησή μας. Αυτούς μπορούμε να τους στοχεύσουμε με 2 τρόπους. Ο ένας είναι τα lookalike κοινά τα οποία στοχεύουν χρήστες που μοιάζουν με ένα σύνολο που θα τους δώσουμε. Εδώ επιλέγουμε συνήθως lookalike με βάση τους αγοραστές μας (Buyers). Ο δεύτερος τρόπος να προσελκύσουμε “κρύο” κοινό είναι με βάση ενδιαφέροντα και δημογραφικά χαρακτηριστικά.
Είναι εύκολα κατανοητό ότι το πρώτο σύνολο με τους αγοραστές μας, δηλαδή το “ζεστό”, θα είναι σαφώς μικρότερο από το δεύτερο και αντιστοίχως το δεύτερο σαφώς μικρότερο από το τρίτο. Για αυτόν τον λόγο και η στρατηγική αυτή αναφαίρετε και ως χωνί. Όσο πάμε προς τους ζεστούς καταναλωτές τα κοινά μικρύνουν.
Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε συνοδευτικές διαφημίσεις που τροφοδοτούν τα κοινά που στοχεύουμε. Για παράδειγμα πρέπει να υπάρχει μια διαφήμιση traffic που στέλνει χρήστες στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα για να μπορούμε να έχουμε διαφημίσεις Remarketing σε αυτούς. Επίσης είναι σημαντικό να υπάρχει μια διαφήμιση που δημιουργεί Engagement στις σελίδες μας Facebook – Instagram που να “γεμίζει” το “χλιαρό” κοινό μας.
Συμπεράσματα και παγίδες
Η παραπάνω στρατηγική μπορεί να λειτουργήσει σε ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν ως ένα σημείο αναπτυγμένα τα κοινά τους. Είναι παγίδα κάποιος να εφαρμόσει αυτήν την στρατηγική σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που δεν έχει καθόλου παραγγελίες. Ως ένα ελάχιστο budget για αυτήν την στρατηγική θα ορίζαμε τα 60 έως 100 ευρώ την ημέρα. Είναι παγίδα να προσπαθήσετε να τρέξετε όλες αυτές τις διαφημίσεις με μικρό budget.
Τέλος, ακόμα μια σημαντική παγίδα είναι ότι στα μικρά – κλειστά κοινά όπως είναι αυτό των buyers δεν μπορούμε να βάλουμε όσο budget θέλουμε, θα διαπιστώσουμε ότι όσο πάμε προς τα πάνω μετά από ένα σημείο θα ανεβάζουμε μόνο το frequency της διαφήμισης και τίποτα άλλο. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με την Cactus ώστε να προγραμματίσουμε μια δωρεάν συνάντηση για την περαιτέρω ανάλυση της ιδανικής στρατηγικής για την επιχείρησή σας. Συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας μας ή καλέστε μας στο 231 182 2997 και ένας από τους ειδικούς συμβούλους μας θα επικοινωνήσει άμεσα μαζί σας.