Cactus Web

Διαχείριση Eshop: Δείτε πώς θα Αυξήσει τις Πωλήσεις σας

  • Αρχική
  • Blog
  • Διαχείριση Eshop: Δείτε πώς θα Αυξήσει τις Πωλήσεις σας

Βασικά σημεία

  • Η διαχείριση ενός eshop περιλαμβάνει την επεξεργασία προϊόντων, παραγγελιών, πληρωμών και την εξυπηρέτηση πελατών.
  • Είναι σημαντικό να ξεχωρίζουμε τη διαχείριση από την υποστήριξη και την προώθηση, καθώς αυτές οι λειτουργίες έχουν διαφορετικούς ρόλους.
  • Η σωστή διαχείριση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος αυξάνει τις πωλήσεις, βελτιώνει την εμπειρία των πελατών σας και εξοικονομεί χρόνο και κόστος για την επιχείρησή σας.

Τι είναι και τι δεν είναι Διαχείριση eshop

Μία σύντομη ερώτηση στο γνωστό σε όλους μας, πλέον, ChatGPT, μας έδωσε την παρακάτω απάντηση: 

Chat GPT Eshop

Και ίσως εύλογα να αναρωτηθείτε: 

Μα καλά, υπάρχει κάποιος ο οποίος έχει πλήρη γνώση αυτών των πραγμάτων και καταφέρνει να ισορροπεί όλες αυτές τις αρμοδιότητες; 

Φυσικά και όχι.  

Εφόσον η διαχείριση eshop θεωρείται πλέον αυτοτελές επάγγελμα, θεωρούμε ότι αξίζει να έχει τον δικό της ορισμό! 

Γι’ αυτό και στην Cactus συγκαταλέγουμε στη διαχείριση eshop τις επαναλαμβανόμενες ενέργειες που διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία του και την παροχή μιας εξαιρετικής εμπειρίας στους πελάτες σας. Τι κάνει, όμως, στην πράξη ένας διαχειριστής eshop;

Οι αρμοδιότητες ενός διαχειριστή eshop

Διαχείριση Προϊόντων

Σκεφτείτε το σαν να οργανώνετε τα ράφια ενός φυσικού καταστήματος. Ο διαχειριστής φροντίζει για όλα: από την προσθήκη νέων προϊόντων, μέχρι την ενημέρωση των τιμών και αποθεμάτων. Έτσι, οι πελάτες σας βρίσκουν πάντα αυτό που ψάχνουν. 

Παρακολούθηση και διεκπεραίωση παραγγελιών

Ένας διαχειριστής eshop είναι υπεύθυνος για τη σωστή εκτέλεση των παραγγελιών, τη διαχείριση των επιστροφών και την παρακολούθηση των αποστολών. Εξασφαλίζει ότι όλες οι διαδικασίες πραγματοποιούνται γρήγορα και σωστά, ώστε οι χρήστες να είναι ευχαριστημένοι.

Εξυπηρέτηση πελατών

Καθώς ο ανταγωνισμός στον Ecommerce κλάδο αυξάνεται ραγδαία, η άμεση απόκριση σε ερωτήσεις, προβλήματα ή σχόλια αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Προσφέροντας άμεσες απαντήσεις και εξατομικευμένη προσέγγιση, χτίζετε σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό σας και διασφαλίζετε την επιστροφή τους για περισσότερες αγορές. 

Διεκπεραίωση πληρωμών

Η σημαντικότερη, ίσως, αρμοδιότητα για την ομαλή λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι η αποτελεσματική διαχείριση των πληρωμών και η έκδοση παραστατικών. Έχετε υπόψη σας ότι ο παραμικρός υπαινιγμός έλλειψης  ασφάλειας ή οργάνωσης στις συναλλαγές σας μπορεί να αποτρέψει τους πελάτες από το να σας εμπιστευτούν ξανά.

Καθημερινός έλεγχος και ανανέωση του e-shop οπού χρειάζεται

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένα ζωντανό σύστημα που απαιτεί συνεχή βελτιστοποίηση. Ο διαχειριστής του οφείλει να επιμελείται το περιεχόμενο, προσαρμόζοντας τις σελίδες και τα προϊόντα στις τελευταίες τάσεις και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών. Με αυτόν τον τρόπο, το eshop παραμένει ανταγωνιστικό και αυξάνει τις πωλήσεις και την επισκεψιμότητα.

Επιπλέον, στη Διαχείριση eshop συμπεριλαμβάνονται συχνά και οι εξής εργασίες: 

  • Τεχνική υποστήριξη eshop
  • Επικοινωνία με προμηθευτές και συνεργάτες
  • Παρακολούθηση απόδοσης eshop

Τι δεν είναι Διαχείριση eshop

Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά ένα eshop, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τους διαφορετικούς ρόλους που εμπλέκονται.

Ως Digital Agency θεωρούμε ότι ο διαχειριστής του ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι υπεύθυνος για τεχνικές παρεμβάσεις, τη δημιουργία διαφημίσεων ή τη διαχείριση social media. Αυτές οι εργασίες απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία που ξεπερνούν το πεδίο αρμοδιοτήτων του, και συνήθως ανατίθενται σε ειδικούς κατασκευής eshop ή digital marketing. 

Αν και, ο διαχειριστής επικεντρώνεται στην ομαλή λειτουργία του καταστήματος, όπως είδαμε και νωρίτερα, μία βασική κατανόηση αυτών των κλάδων είναι πολύτιμη, καθώς συχνά αναλαμβάνει την επικοινωνία με τους ειδικούς και εξασφαλίζει ότι οι ανάγκες και οι στόχοι της επιχείρησης μεταφέρονται σωστά.

Διαχείριση VS Υποστήριξη eshop

Η διαχείριση και υποστήριξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι δύο ξεχωριστές, αλλά αλληλοσυμπληρούμενες διαδικασίες.

Διαχείριση: Εξασφαλίζει την καθημερινή λειτουργία του καταστήματος μέσα από τη διαχείριση προϊόντων, παραγγελιών και πελατών, καθώς και τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας του χρήστη

Υποστήριξη: Αφορά την τεχνική συντήρηση της ιστοσελίδας, μέσω των αναβαθμίσεων, της προσθήκης νέων λειτουργιών και την επίλυση τυχόν προβλημάτων. 

Σε απλά λόγια, η διαχείριση σχεδιάζει το μέλλον του eshop, ενώ η υποστήριξη διασφαλίζει το παρόν του.

Χαρακτηριστικά

Διαχείριση eshop

Υποστήριξη eshop

Στόχος

Ανάπτυξη και βελτίωση

Απρόσκοπτη λειτουργία

Προσέγγιση

Στρατηγική

Τακτική

Εργασίες

Διαχείριση προϊόντων, παραγγελιών, πελατών

Επίλυση τεχνικών προβλημάτων, αναβαθμίσεις, προσθήκη λειτουργιών

Διαχείριση VS Προώθηση eshop

Στον έντονα ανταγωνιστικό κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, η επιτυχία ενός eshop εξαρτάται από την αρμονική συνεργασία διαχείρισης και προώθησης. Πλέον, δεν αρκεί απλώς η παρουσία σας· πρέπει να ξεχωρίζετε.

Η διαχείριση αποτελεί τη βάση στην οποία στηρίζεται το site, ενώ η προώθηση είναι αυτή που προσελκύει επισκέπτες και τους μετατρέπει σε πελάτες. 

Ενώ η διαχείριση αφορά την ομαλή λειτουργία της ιστοσελίδας, η προώθηση στοχεύει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων μέσω διαφόρων καναλιών digital marketing, όπως: 

  • Διαφημίσεις Google
  • Διαφημίσεις Facebook Και Instagram
  • Social Media 
  • Email Marketing
  • Υπηρεσίες SEO 

Οι διακριτοί ρόλοι τους παρουσιάζονται και στον παρακάτω πίνακα. 

Χαρακτηριστικά

Διαχείριση eshop

Προώθηση eshop

Στόχος

Ανάπτυξη και βελτίωση

Αύξηση επισκεψιμότητας και πωλήσεων

Εστίαση

Εσωτερική λειτουργία

Εξωτερική προβολή

Μέσα

Πλατφόρμα eshop, σύστημα ERP

Google Ads, Social Media, Email Marketing, SEO

Εξερευνήστε τις υπηρεσίες Digital Marketing που προσφέρουμε για να κατανοήσετε καλύτερα τις διαφορές.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα μίας σωστής διαχείρισης για την επιχείρησή σας;

Η αποτελεσματική διαχείριση του eshop σας, θα σας λύσει τα χέρια σε πολλαπλά ζητήματα. Μερικά από τα πιο σημαντικά είναι:

Εξοικονόμηση χρόνου και κόστους: Μειώνονται τα λάθη, οι καθυστερήσεις και ο χρόνος που αφιερώνετε σε χρονοβόρες καθημερινές διαδικασίες.

Aύξηση πωλήσεων: Διατηρείτε σταθερή πελατεία και προσελκύετε νέους πελάτες, χάρη στην καλή εικόνα, την εμπιστοσύνη και την απρόσκοπτη λειτουργία που προσφέρετε.

Βελτίωση εμπειρίας χρήστη: Κάνετε τη διαδικασία αγορών και επικοινωνίας εύκολη και ευχάριστη, παρακινώντας τους πελάτες να επιστρέψουν ή να σας προτείνουν σε άλλους.

Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών: Η άμεση ανταπόκριση σε ερωτήματα και προβλήματα αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών και ενισχύει τη φήμη της επιχείρησής σας.

Πλήρης εικόνα απόδοσης: Έχετε συνεχή γνώση και έλεγχο των προϊόντων και των πωλήσεών σας.

Ανάπτυξη της επιχείρησης: Εστιάζετε στην εξέλιξη της επιχείρησης και σε πιο περίπλοκα ζητήματα, καθώς τα καθημερινά τακτοποιούνται αυτόματα και αποδοτικά.

Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας: Διαφοροποιείτε το eshop σας, χάρη στην άμεση εξυπηρέτηση και την εξαιρετική εμπειρία χρήστη. 

Αξίζει να αναθέσετε τη διαχείριση του eshop σας σε μία εταιρία ή να προσλάβετε ένα άτομο;

Με μία πρώτη σκέψη, η ανάθεση της διαχείρισης σε έναν εξωτερικό συνεργάτη, ακούγεται καλή ιδέα: 

  • Μειωμένο κόστος σε σχέση με έναν υπάλληλο (εξαρτάται από τη συνεργασία)
  • Εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία με άλλα eshops
  • Εξοικονόμηση χρόνου και μεγαλύτερη ευελιξία στα κόστη

Παρόλ’ αυτά: 

  • Δεν έχετε πλήρη έλεγχο και εικόνα των προϊόντων, πωλήσεων και της εξυπηρέτησης ανά πάσα στιγμή
  • Είναι μία πιο περιοριστική λύση, καθώς οι εξωτερικοί συνεργάτες συχνά ακολουθούν συγκεκριμένα πρότυπα λειτουργίας
  • Υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα, εφόσον η εταιρεία εξυπηρετεί κι άλλους πελάτες
  • Πιθανόν να υπάρχει μειωμένη ταχύτητα αντίδρασης σε αλλαγές ή επείγουσες καταστάσεις

Όπως καταλαβαίνετε, η ανάθεση της διαχείρισης σε μία εταιρία είναι μια λύση που δεν προτείνουμε, ειδικά αν επιδιώκετε να αναπτύξετε το eshop σας (και ποιος δεν το θέλει αυτό;).

Η καλύτερη επιλογή είναι να προσλάβετε ένα άτομο που θα εκπαιδευτεί όχι μόνο στη διαχείριση, αλλά και στις μοναδικές ανάγκες της επιχείρησής σας.

Πώς να επιλέξετε το κατάλληλο άτομο για τη θέση του Διαχειριστή eshop

Η επιλογή του κατάλληλου διαχειριστή για το eshop σας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία της επιχείρησής σας. Ο ιδανικός υποψήφιος θα πρέπει να συνδυάζει τεχνικές γνώσεις, οργανωτικές ικανότητες και επικοινωνιακό ταλέντο, μαζί με στρατηγική σκέψη και ευελιξία. 

Αναζητήστε, λοιπόν, ένα άτομο με τα παρακάτω χαρακτηριστικά: 

    • Τεχνογνωσία: Εξοικείωση με γνωστές πλατφόρμες Ecommerce (WooCommerce, WordPress) και εργαλεία διαχείρισης επιχειρήσεων (ERP, CRM), καθώς και προγράμματα, όπως το Excel.
    • Οργάνωση και μεθοδικότητα: Αποδεδειγμένη ικανότητα διαχείρισης πολλαπλών εργασιών, παρακολούθησης αποθεμάτων και ομαλής ροής των παραγγελιών.
    • Επικοινωνία: Άριστη επικοινωνία με τους πελάτες και τους συνεργάτες, τόσο προφορικά όσο και γραπτώς.
    • Ευελιξία: Ικανότητα να προσαρμόζεται γρήγορα και να υιοθετεί νέες τεχνολογίες και τάσεις του Ecommerce.
    • Marketing: Βασική κατανόηση των καναλιών και εργαλείων marketing για την προώθηση των προϊόντων και την αύξηση των πωλήσεων.
  • Επίλυση προβλημάτων: Προσανατολισμός στην εύρεση αποτελεσματικών λύσεων σε απρόσμενες καταστάσεις.
  • Δυναμισμός: Ικανότητα να εργάζεται αποτελεσματικά υπό πίεση και να ανταποκρίνεται σε απαιτητικά χρονοδιαγράμματα.

Να θυμάστε ότι το άτομο αυτό θα κρατάει στα χέρια του την online πλευρά επιχείρησή σας!

Επενδύστε σε έναν υποψήφιο που μοιράζεται το όραμά σας και μπορεί να γίνει αξιόπιστος συνεργάτης. Ενώ οι τεχνικές δεξιότητες μπορούν να βελτιωθούν με την εκπαίδευση, χαρακτηριστικά όπως η συνέπεια, η αξιοπιστία και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων είναι πολύ πιο δύσκολο να καλλιεργηθούν. 

Η διαδικασία που ακολουθούμε στην Cactus

Είμαστε πεπεισμένοι ότι ένα καλά σχεδιασμένο και διαχειριζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να φέρει ραγδαία ανάπτυξη στην επιχείρησή σας, ειδικά αν επενδύσετε σωστά από νωρίς στη διαχείριση eshop. 

Γι’ αυτό τον λόγο, σε κάθε έργο κατασκευής ιστοσελίδας, στηρίζουμε έμπρακτα αυτή την τοποθέτηση, παρέχοντας σας αναλυτική εκπαίδευση, με την οποία θα είστε σε θέση να  διαχειρίζεστε οι ίδιοι αποτελεσματικά το eshop σας. 

Πέραν αυτού, παρέχουμε μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών που καλύπτουν όλες τις ανάγκες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, από την τεχνική υποστήριξη έως την προώθηση μέσω digital marketing.

Επιλέγοντας εμάς, επενδύετε σε μια μακροχρόνια συνεργασία που σας φέρνει πιο κοντά στους επιχειρηματικούς στόχους σας.

Συμπερασματικά

Η διαχείριση ενός eshop δεν είναι απλώς η προσθήκη προϊόντων και η διεκπεραίωση παραγγελιών · είναι η καρδιά της επιχείρησής σας και ο βασικός παράγοντας που καθορίζει αν οι πελάτες σας θα επιστρέψουν για περισσότερες αγορές ή όχι. 

Επενδύοντας σε έναν αξιόπιστο και έμπειρο διαχειριστή, εξασφαλίζετε τη μέγιστη απόδοσή του, αφού συχνά η διαφορά μεταξύ ενός μέτριου και ενός εξαιρετικού eshop έγκειται στην ποιότητα διαχείρισής του. 

Ελπίζουμε να σας καθοδηγήσαμε επαρκώς όσον αφορά τη διαχείριση ενός eshop

Επιλέξαμε μερικά επιπλέον άρθρα που πιστεύουμε ότι μπορεί να σας ενδιαφέρουν: 

Η διαχείριση ενός eshop είναι μία συνεχής διαδικασία που απαιτεί προσοχή και οργάνωση, ανεξάρτητα από το μέγεθος του.

Ενώ είναι εφικτό να αναλάβετε μόνοι σας τις καθημερινές εργασίες που αναφέραμε και νωρίτερα, αυτό μπορεί να γίνει χρονοβόρο και να αποσπά την προσοχή σας από άλλα καθήκοντα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν το eshop σας αρχίσει να προσελκύει σημαντικό αριθμό επισκεπτών και παραγγελιών.

Σε αυτό το σημείο, συνιστούμε να αναθέσετε τη διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματός σας σε έναν ειδικό, ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Δεν υπάρχει μία λύση που να ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση, καθώς οι κατάλληλες στρατηγικές εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως το budget, οι στόχοι και ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείστε.

Ως ειδικοί στο digital marketing, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε μία στρατηγική προσαρμοσμένη στις μοναδικές σας ανάγκες και στόχους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Διαφημίσεις Google 
  • Social Media 
  • SEO 
  • Email Marketing

Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας σχετικά με τη Στρατηγική eshop για να μάθετε περισσότερα για την προσέγγισή μας. 

Φυσικά! 

Η ομάδα μας διαθέτει εκτενή εμπειρία στη διαχείριση eshop και μπορεί να σας παρέχει εκπαίδευση και υποστήριξη.

Με περισσότερα από 600 έργα κατασκευής ιστοσελίδων στο ενεργητικό μας, έχουμε βαθιά γνώση διαφόρων τεχνολογιών και μπορούμε να σας εκπαιδεύσουμε στη χρήση της πλατφόρμας που επιλέξετε.

Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός ιστοσελίδας WordPress και WooCommerce είναι η πιο δημοφιλής επιλογή, προσφέροντας ευελιξία, ευκολία χρήσης και υποστήριξη από μία μεγάλη κοινότητα. Ωστόσο, η "πιο εύκολη" πλατφόρμα διαχείρισης εξαρτάται από δικές σας ανάγκες και προτιμήσεις.

Μπορείτε να βρείτε την κατάλληλη πλατφόρμα για να φτιάξετε το eshop σας με τη βοήθεια του αντίστοιχου άρθρου μας!