Είμαστε μέσα στην χειρότερη και πιο μεγάλη οικονομική καταιγίδα
Από το 2010 μέχρι και σήμερα το σύνολο των επιχειρήσεων στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν την οικονομική κρίση και τις συνέπειες της καθημερινά. Αρκετές επιχειρήσεις δεν άντεξαν και έκλεισαν, αφήνοντας πίσω ανέργους και ύφεση, άλλες συρρικνώθηκαν, ελάχιστες όμως κατάφεραν να σταθεροποιηθούν ή ακόμα και να αναπτυχθούν.
Είναι γεγονός πως η οικονομική κρίση δημιούργησε κάποιες ευκαιρίες ανάπτυξης που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι κατέχοντες ρευστό χρήμα. Για παράδειγμα τέτοιες ευκαιρίες είναι η πτώση των ενοικίων στους επαγγελματικούς χώρους, ενώ μια δεύτερη είναι η ελαχιστοποίηση της πίεσης από τους ανταγωνιστές, καθώς μειώθηκε ο ρυθμός εισαγωγής νέων επιχειρήσεων στην επιχειρηματική αρένα.
Πως μπορούμε να αναπτυχθούμε μέσα στην κρίση ;
Το ερώτημα λοιπόν παραμένει επίκαιρο. Πως μπορούμε να αναπτυχθούμε μέσα στην κρίση ; Η απάντηση δεν είναι απλή και δεν συνοψίζεται μέσα σε μερικές γραμμές. Η ανάπτυξης σε μια επιχείρηση είναι η πιο δύσκολη διαδικασία και γίνεται ακόμα δυσκολότερη όταν στο περιβάλλον της επιχείρισης οι συνθήκες είναι αυτές της Ελληνικής κρίσης. Υπάρχουν όμως ακόμα και τώρα τρόποι και δρόμοι να ακολουθήσει κάποιος.
Ο πρώτος τρόπος ανάπτυξης είναι η επένδυση στο διαδίκτυο. Το διαδίκτυο μπορεί να φέρει άμεσα νέες πωλήσεις, και νέο χρήμα στις επιχειρήσεις που επενδύσουν σωστά. Είναι πολύ σημαντικό να η επιχείρηση όχι απλός να έχει μια άρτια ιστοσελίδα και κάποιους λογαριασμούς στα Social Media αλλά να τα προωθεί και τα τα δουλεύει σωστά. Οι ιστοσελίδες πρέπει να γεμίζουν με σωστό ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο να αναδημοσιεύεται στα Social Media. Οι επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων πρέπει να κατασκευάσουν σωστά e-shop και να τα ανανεώνουν συχνά με νέα προϊόντα.
Ένας δεύτερος τρόπος ανάπτυξης είναι η επένδυση στο Brand της επιχείρησης, η ανάπτυξη εταιρικής ταυτότητας, η δημιουργία γραφιστικών για χρήση σε έντυπα, ο σχεδιασμός banner για το διαδίκτυο αλλά και η δημιουργία video promo που μπορούν πολύ εύκολα να προωθηθούν στο διαδίκτυο. Επίσης τα newsletter μπορούν να γίνουν πιο αποτελεσματικά αν σχεδιαστούν από γραφίστα όπως και κάθε άλλη έντυπη ή digital απεικόνιση του μηνύματός σας.
Κρίση είναι θα περάσει!
Όλα τα παραπάνω μπορούν με σχετικά μικρό κόστος να στηρίξουν μια επιχείρηση και να την βοηθήσουν να βγει από το τέλμα που έχει επιβάλει σε πολλές περιπτώσεις η οικονομική κρίση. Η ύφεση θέλει νέες ιδέες, επιμονή, υπομονή και σκληρή δουλειά προς την σωστή κατεύθυνση. Τέλος το πιο σημαντικό από όλα σε περιόδους κρίσεων και ύφεσης για μια επιχείρηση είναι η επιβίωση, η μέχρι τέλους προσπάθεια, η άρνηση για απογοήτευση. Κρίση είναι θα περάσει!