Cactus Web

7 βήματα για να κάνετε καλύτερη ανάλυση κοινού-στόχου

Ξέρετε ότι πρέπει να στοχεύσετε το κοινό σας- προσπαθείτε, αλλά με κάποιο τρόπο αισθάνεστε ότι δεν πετυχαίνετε το στόχο σας. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να αρχίσετε να κάνετε μια ανάλυση του κοινού-στόχου.

Το περιεχόμενο και τα προϊόντα σας δεν μπορούν να προσελκύσουν την αγορά-στόχο σας αν δεν την καταλαβαίνετε. Με τη διενέργεια ανάλυσης κοινού-στόχου, μπορείτε να αποκτήσετε πολύτιμες γνώσεις σχετικά με το είδος των πελατών σας και τις προτιμήσεις τους.

Αυτό το άρθρο εξετάζει μεθόδους για την εύρεση και την εστίαση στο κοινό-στόχο του ιστοτόπου σας. Η κατανόηση των αναγκών και των επιθυμιών των πελατών σας μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο που να τους απευθύνεται άμεσα. Για αυτή τη διαδικασία μπορείτε να απευθυνθείτε στην Cactus ώστε να σας κατευθύνει αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και τις μετατροπές στον ιστότοπο σας με λιγότερο κόστος.

Τι είναι η ανάλυση του στοχευόμενου κοινού;

Η ανάλυση κοινού-στόχου είναι η διαδικασία κατανόησης του ποιοι είναι οι πελάτες σας, τι θέλουν και πώς να τους προσεγγίσετε καλύτερα. Είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία περιεχομένου ή προϊόντων που τους απευθύνονται.

Όσο πιο λεπτομερή είναι τα στοιχεία του κοινού-στόχου σας, τόσο καλύτερα κατανοείτε το κοινό σας και τόσο πιο πιθανό είναι να δημιουργήσετε ένα μήνυμα που θα έχει απήχηση σε αυτό.

Η ανάλυση του κοινού-στόχου βελτιώνει τη στρατηγική μάρκετινγκ σας, καθώς σας βοηθά να εστιάσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ στους καταναλωτές που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας δαπανώντας τους πόρους μάρκετινγκ στους καταναλωτές που είναι πιο πιθανό να δημιουργήσουν έσοδα.

Να καταστήσετε τα μηνύματα μάρκετινγκ πιο συναφή με την τμηματοποίηση της πελατειακής σας βάσης. Δεν είναι όλοι οι πελάτες ίδιοι. Μπορείτε να τμηματοποιήσετε την πελατειακή σας βάση ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, το εισόδημα, την τοποθεσία ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό που είναι σχετικό με την επιχείρησή σας.

Εξοικονομήστε χρήματα αποφεύγοντας εκστρατείες μάρκετινγκ που είναι απίθανο να προσεγγίσουν τους δυνητικούς πελάτες σας. Το μάρκετινγκ σε λάθος κοινό είναι χάσιμο χρόνου και χρημάτων.

Εξατομικεύστε την εμπειρία των πελατών. Όσο καλύτερα κατανοείτε το κοινό-στόχο σας, τόσο πιο πιθανό είναι να δημιουργήσετε ένα μήνυμα που θα έχει απήχηση σε αυτό.

Ποιο είναι το κοινό-στόχος σας;

Το κοινό-στόχος σας είναι οι καταναλωτές που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία μιας εταιρείας είναι το κοινό-στόχος της εταιρείας. Ενώ όλες οι επιχειρήσεις χρειάζονται πελάτες, δεν είναι όλοι οι πελάτες εξίσου πολύτιμοι για μια εταιρεία.

κοινού-στόχου

Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που πουλάει χειμωνιάτικα ρούχα είναι πιο πιθανό να βρει το κοινό-στόχο της ανάμεσα σε άτομα που ζουν σε ψυχρά κλίματα από ό,τι σε άτομα που ζουν σε τροπικά κλίματα. Ομοίως, μια επιχείρηση που πωλεί εξοπλισμό για το μπέιζμπολ είναι πιθανότερο να βρει το κοινό-στόχο της μεταξύ των οπαδών του μπέιζμπολ παρά μεταξύ των ανθρώπων που δεν παρακολουθούν το άθλημα.

Κατά τη διαμόρφωση ενός μηνύματος μάρκετινγκ, είναι σημαντικό να σκεφτείτε σε ποιον απευθύνεστε. Σε αυτό το σημείο έρχεται η ανάλυση του κοινού-στόχου.

Παράδειγμα κοινού-στόχου

Το κοινό-στόχος για μια ανάλυση κοινού-στόχου μπορεί να οριστεί με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, τις ηλικιακές ομάδες, το φύλο, την τοποθεσία και τα ενδιαφέροντα.

Ακολουθούν πέντε παραδείγματα κοινού-στόχου που μπορούν να στοχευθούν με μια ανάλυση κοινού:

Παράδειγμα 1: λιανοπωλητές μόδας
Φύλο: Γυναίκα, άνδρας

Ηλικία: 18-35

Τοποθεσία:

Ενδιαφέροντα: Μουσικά φεστιβάλ, επιδείξεις μόδας, γκαλερί τέχνης, κουλτούρα διασημοτήτων, τάσεις του streetwear.

Άλλες σχετικές δημογραφικές ομάδες: Άλλα σχετικά δημογραφικά στοιχεία: Κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο: πιθανόν ανώτερη μεσαία τάξη ή υψηλότερη, με μεγάλη ενασχόληση με τη βιομηχανία της μόδας. Πιθανόν να παρακολουθεί τις τελευταίες τάσεις και να είναι ενεργή στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Instagram και το Pinterest.

Παράδειγμα 2: Μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων
Φύλο: Άνδρας

Ηλικία: 35-60

Τοποθεσία: Προαστιακές περιοχές με μεγάλα σπίτια και οικογενειακή ζωή (συχνά εύποροι).

Ενδιαφέροντα: Τεχνολογία, σπορ αυτοκίνητα, πολυτελείς ταξιδιωτικές εμπειρίες, premium προϊόντα lifestyle.

Άλλα σχετικά δημογραφικά στοιχεία: Πιθανόν να είναι επαγγελματίες με πανεπιστημιακή μόρφωση, με ενδιαφέρον για την τεχνολογία και την επικαιρότητα μεγαλύτερο του μέσου όρου.

Παράδειγμα 3: Βιντεοπαιχνίδια
Φύλο: Γυναίκα και άντρας

Ηλικία: 13-35

Τοποθεσία: Κατά κύριο λόγο αστικές περιοχές με εύκολη πρόσβαση σε εξοπλισμό παιχνιδιών ή σε καταστήματα λιανικής πώλησης βιντεοπαιχνιδιών. Ωστόσο, μπορούν επίσης να βρεθούν σε αγροτικές περιοχές όπου οι κονσόλες παιχνιδιών έχουν γίνει πιο προσιτές λόγω των τεχνολογικών βελτιώσεων.

Ενδιαφέροντα: Αθλητισμός/αθλητισμός, παιχνίδια φαντασίας/παιξίματος ρόλων/περιπέτειας, διαγωνισμοί esports, δημοφιλείς υπηρεσίες streaming όπως το Twitch, το κανάλι gaming του YouTube.

Άλλα συναφή δημογραφικά στοιχεία: Συμμετέχει σε διαδικτυακές διαφημίσεις για νέες κυκλοφορίες παιχνιδιών, του αρέσει να παρακολουθεί συνέδρια (eSports & εκθέσεις παιχνιδιών), απολαμβάνει να παίζει online παιχνίδια πολλαπλών παικτών με φίλους από όλο τον κόσμο.

Παράδειγμα 4: Καταστήματα βιολογικών ειδών παντοπωλείου
Φύλο: Κατηγορία: Κυρίως γυναίκες

Ηλικία: 25 – 55

Τοποθεσία: 55 – 55 ετών, ηλικία: 55 – 55 ετών: Ενδιαφέροντα: Κυρίως προαστιακές γειτονιές που εκτιμούν τη συνείδηση της υγείας και της βιωσιμότητας: φυσικές τροφές, φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές αγορών και κατανάλωσης

Άλλες σχετικές δημογραφικές πληροφορίες: Άλλες σχετικές δημογραφικές πληροφορίες: Προθυμία να πληρώσουν υψηλές τιμές για τα προϊόντα διατροφής- προτιμούν μικρότερα εξειδικευμένα καταστήματα έναντι μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ- πιθανόν να γνωρίζουν τους διατροφικούς περιορισμούς & τα αλλεργιογόνα- άτομα με συνείδηση υγείας που προσέχουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

Παράδειγμα 5: Βελτίωση σπιτιού
Φύλο: Κατηγορία: Άνδρας & Γυναίκα

Ηλικία: 25 – 65

Προαστιακές γειτονιές που χρειάζονται επισκευές/αναβαθμίσεις σπιτιού

Ενδιαφέροντα: ιδέες/έργα διακόσμησης σπιτιού: έργα DIY, ανακαινίσεις σπιτιού, ιδέες/έργα διακόσμησης σπιτιού

Άλλα σχετικά δημογραφικά στοιχεία: Άλλα σχετικά δημογραφικά στοιχεία: Ιδιοκτήτες σπιτιού που αναζητούν τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων κατά την ανακαίνιση των σπιτιών τους. Ιδιοκτήτες σπιτιού που αναζητούν συμβουλές για το πώς να μεγιστοποιήσουν τον ζωτικό τους χώρο χωρίς να ξοδέψουν πολλά χρήματα.

Πώς και πού να βρείτε το κοινό-στόχο σας

κοινού-στόχου

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές προσεγγίσεις που μπορείτε να ακολουθήσετε για τον εντοπισμό του κοινού-στόχου σας. Εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον κλάδο ή το προϊόν/υπηρεσία που προωθείτε.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές και μέρη για να απευθυνθείτε.

Πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει απίστευτα δημοφιλείς την τελευταία δεκαετία και προσφέρουν στις επιχειρήσεις έναν ισχυρό τρόπο να προσεγγίσουν το κοινό-στόχο τους στο διαδίκτυο.

Η αξιοποίηση συγκεκριμένων κοινωνικών καναλιών, όπως το Facebook, το Twitter, το Instagram, το YouTube και το LinkedIn, μπορεί να επικοινωνήσει αποτελεσματικά με πιθανούς πελάτες.

Είναι ιδανικές για τον εντοπισμό προφίλ χρηστών με βάση την ηλικία, το φύλο, την τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα και άλλα σχετικά κριτήρια. Αυτό βοηθά στον περιορισμό των χρηστών στους οποίους θα πρέπει να απευθύνεται περιεχόμενο ειδικά προσαρμοσμένο γι’ αυτούς.

Μηχανές αναζήτησης

Η Google προσφέρει ευκαιρίες για πιο άμεση στόχευση του κοινού.

Χρησιμοποιώντας τις διαφημίσεις Google Ads ή τις διαφημίσεις Microsoft (πρώην γνωστές ως Bing Ads), οι επιχειρήσεις μπορούν να διαφημίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους με βάση τους όρους αναζήτησης που εισάγονται σε αυτές τις πλατφόρμες.

Μπορούν επίσης να εφαρμοστούν περιορισμοί ώστε οι διαφημίσεις να εμφανίζονται μόνο όταν έχουν χρησιμοποιηθεί συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά σε αναζητήσεις από συγκεκριμένες τοποθεσίες από χρήστες που ανήκουν σε συγκεκριμένα δημογραφικά χαρακτηριστικά. Αυτό δίνει στους εμπόρους περισσότερο έλεγχο σχετικά με το ποιοι τύποι ανθρώπων βλέπουν τις διαφημίσεις τους.

Μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου προσεγγίζει αποτελεσματικά τους στοχευμένους πελάτες με τη δημιουργία πολύτιμου περιεχομένου που απευθύνεται άμεσα στα άτομα ενός επιθυμητού τμήματος κοινού.

Η διαδικασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη περιεχομένου ειδικά προσαρμοσμένου σε συγκεκριμένες ομάδες. Περιλαμβάνει αναρτήσεις σε ιστολόγια σε σχετικά θέματα γραμμένα σε στυλ που θα απευθυνόταν σε αυτά τα κοινά ή τη δημιουργία οπτικών μέσων, όπως infographics, που τραβούν την προσοχή όσων τα κοιτάζουν.

Είναι σημαντικό, ωστόσο, όχι μόνο να δημιουργηθεί περιεχόμενο που να έχει απήχηση στο εντοπισμένο κοινό, αλλά και να διανεμηθεί μέσω των σωστών καναλιών, επιτρέποντας στα μηνύματα να τα δουν εκείνοι που πιθανότατα θα ασχοληθούν με αυτά πιο αποτελεσματικά.

Διαδικτυακές κοινότητες και φόρουμ
διαδικτυακά φόρουμ για την εύρεση του κοινού-στόχου

κοινού-στόχου

Οι εταιρείες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις διαδικτυακές κοινότητες και τα φόρουμ. Παρέχουν μια πλατφόρμα στα μέλη της κοινότητας για να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και να μοιράζονται ιδέες για διάφορα θέματα που σχετίζονται με την επιχείρηση.

Το Reddit (για παράδειγμα) προσφέρει πολυάριθμα subreddits γύρω από διαφορετικά θέματα. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εντοπίσουν τι μπορεί να σκέφτεται το κοινό για το προϊόν/την υπηρεσία τους, επιτρέποντάς τους να προσαρμόσουν κατάλληλα τα μηνύματά τους.

Εργαλεία ανάλυσης και έρευνας
Τα εργαλεία ανάλυσης παρέχουν στις επιχειρήσεις τις πληροφορίες που χρειάζονται για τα πρότυπα συμπεριφοράς των πελατών. Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες όπως:

πόσο συχνά επισκέπτονται ιστότοπους/εφαρμογές για κινητά
ποιες σελίδες κοιτάζουν κατά την περιήγησή τους σε έναν ιστότοπο
πόση ώρα περνούν κάνοντας κάτι τέτοιο
Τα δεδομένα της ανάλυσης μπορούν στη συνέχεια να παρέχουν ανεκτίμητες πληροφορίες σχετικά με το ποιοι μπορεί να είναι οι δυνητικοί πελάτες, παρέχοντας περαιτέρω σημεία δεδομένων σχετικά με το φύλο, την ηλικία κ.λπ., επιτρέποντας στις εταιρείες να εστιάσουν περισσότερο απ’ ό,τι μπορούσαν προηγουμένως.

Χρήση δοκιμών A/B
Εάν ο χρόνος το επιτρέπει, εξετάστε το ενδεχόμενο διεξαγωγής μιας έρευνας δοκιμών Α/Β μεταξύ διαφορετικών τμημάτων πελατών στην αγορά-στόχο σας.

Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιεί ερωτήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αποκτήσουν εικόνα για τους λόγους για τους οποίους τα άτομα μπορεί να αναζητούν λύσεις που παρέχονται από συγκεκριμένες επιχειρήσεις.

Επιτρέπει στους υπεύθυνους μάρκετινγκ να βελτιώσουν αποτελεσματικότερα τα μηνύματα πριν προχωρήσουν σε μια διαφημιστική καμπάνια.

Οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν πιο αποτελεσματικές καμπάνιες αξιοποιώντας τόσο ποιοτικές (μέσω έρευνας) όσο και ποσοτικές (δεδομένα από εργαλεία ανάλυσης) προσεγγίσεις κατά τον εντοπισμό του κοινού-στόχου. Αυτό οδηγεί σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής, δεδομένου ότι οι δραστηριότητες μάρκετινγκ ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τις ανάγκες των πελατών.

Οι 4 τομείς της ανάλυσης του κοινού-στόχου

στοιχεία της ανάλυσης του κοινού-στόχου

κοινού-στόχου

Μπορείτε να αξιοποιήσετε διαφορετικές προσεγγίσεις για τη διενέργεια ανάλυσης κοινού-στόχου. Η μέθοδός σας θα πρέπει να εξαρτάται από τις συγκεκριμένες ανάγκες και τους στόχους σας.

Δημογραφική ανάλυση

Τα δημογραφικά στοιχεία είναι χαρακτηριστικά ενός πληθυσμού, όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο εκπαίδευσης, το επάγγελμα, το επίπεδο εισοδήματος, η οικογενειακή κατάσταση, η εθνικότητα/φυλή, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση και η γεωγραφική θέση.

Ακολουθούν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα δημογραφικά στοιχεία για να αναλύσετε το κοινό-στόχο σας:

Τμηματοποίηση

Προσδιορίστε ποιες ομάδες του κοινού σας έχουν παρόμοιες ανάγκες ή ενδιαφέροντα για να προσαρμόσετε καλύτερα τις στρατηγικές μηνυμάτων που είναι προσαρμοσμένες ειδικά για κάθε τμήμα. Με τον τρόπο αυτό, βελτιστοποιείτε τη γλώσσα που χρησιμοποιείται στις διαφημιστικές εκστρατείες που απευθύνονται σε διαφορετικά τμήματα και κρατάτε τους χρήστες δεσμευμένους μέσω προσαρμοσμένου περιεχομένου.

Πρόβλεψη

Κάντε προβλέψεις σχετικά με το πώς θα είναι οι αγορές στο μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες δημογραφικές τάσεις, όπως η αύξηση του πληθυσμού ή η γήρανση του πληθυσμού σε ορισμένες περιοχές σε σχέση με τους νεότερους αλλού. Κατά περίπτωση, θα χρειαστείτε επίσης δεδομένα σχετικά με το πώς αυτές οι δημογραφικές αλλαγές ενδέχεται να επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες ή τις αγοραστικές προτιμήσεις των καταναλωτών.

Παρακολούθηση και μέτρηση στάσεων

Η γνώση του τρόπου με τον οποίο οι δυνητικοί πελάτες αισθάνονται για προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με τα δικά σας είναι ανεκτίμητη όταν δημιουργείτε μηνύματα μάρκετινγκ σχεδιασμένα να τους οδηγήσουν σε ενέργειες (π.χ. αγορά). Οι έρευνες μπορούν να παράσχουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το συναίσθημα των αγοραστών, οι οποίες βοηθούν στην ενημέρωση των αποφάσεων σχετικά με το πού θα πρέπει να κατανεμηθούν καλύτερα οι πόροι για μέγιστη αποτελεσματικότητα

Προσδιορισμός ευκαιριών

Η εξέταση των διαθέσιμων δημογραφικών πληροφοριών αποκαλύπτει συχνά νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα μπορούσαν δυνητικά να αποφέρουν σημαντική απόδοση επένδυσης – ευκαιρίες που ήταν προηγουμένως άγνωστες ή δεν διερευνήθηκαν λόγω της έλλειψης προσβάσιμων δεδομένων (για παράδειγμα – υψηλά διαθέσιμα εισοδήματα μεταξύ επιλεγμένων πληθυσμών που επιτρέπουν προϊόντα/υπηρεσίες υψηλού κόστους).

Ψυχογραφική ανάλυση

Η ψυχογραφική ανάλυση είναι μια μέθοδος τμηματοποίησης της αγοράς που βασίζεται σε ψυχολογικούς και κοινωνιολογικούς παράγοντες, όπως αξίες, στάσεις, πεποιθήσεις και επιλογές τρόπου ζωής.

Μέσω της ψυχογραφικής έρευνας, οι έμποροι μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις συμπεριφορές, τα κίνητρα και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου τους. Αυτά είναι βασικά στοιχεία για την επιτυχή στόχευση συγκεκριμένων καταναλωτών.

Η ψυχογραφική ανάλυση δείχνει πώς οι πελάτες μπορεί να ανταποκριθούν σε ορισμένα προϊόντα ή υπηρεσίες με βάση την προσωπικότητά τους.

Η διεξαγωγή μιας επιτυχημένης ψυχογραφικής ανάλυσης για την έρευνα του κοινού-στόχου απαιτεί τη συλλογή δεδομένων από διάφορες πηγές, όπως έρευνες, συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης και κριτικές καταναλωτών. Τα δεδομένα αυτά θα πρέπει να περιλαμβάνουν δημογραφικές πληροφορίες και άλλες σχετικές μεταβλητές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών κατά την αγορά αγαθών/υπηρεσιών ή την επαφή με εμπορικά σήματα.

Αφού συλλέξετε αυτά τα δεδομένα, πρέπει να αναλύσετε τα μοτίβα εντός του στοχευόμενου τμήματος πελατών. Αυτό βοηθά στη δημιουργία σχετικών μηνυμάτων και στη βελτίωση της συνολικής προσφοράς προϊόντων τους, εάν χρειάζεται.

Ανάλυση καταστάσεων

Η ανάλυση της κατάστασης είναι η κατανόηση του περιβάλλοντος του κοινού-στόχου και η ανάλυση του πλαισίου εντός του οποίου λαμβάνει αποφάσεις και αναλαμβάνει δράση.

Εξετάζει εξωτερικούς παράγοντες όπως οι οικονομικές τάσεις, η τεχνολογική πρόοδος και άλλες δυναμικές που επηρεάζουν τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις του κοινού-στόχου.

Για παράδειγμα, οι τάσεις στη λαϊκή κουλτούρα (τηλεοπτικές εκπομπές/ταινίες/μουσική) και οι πολιτικές ή οικονομικές αλλαγές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά ή τη στάση των καταναλωτών απέναντι σε συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Επιπλέον, προβλέπει μελλοντικές αλλαγές, όπως δημογραφικές αλλαγές ή επερχόμενα γεγονότα ή πρωτοβουλίες μεγάλης κλίμακας (όπως προγράμματα αειφορίας) που πιθανόν να επηρεάσουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Ανάλυση προηγούμενης γνώσης

Η ανάλυση προηγούμενης γνώσης ερευνά τι γνωρίζουν ήδη οι δυνητικοί πελάτες για την επωνυμία σας πριν λάβουν οποιαδήποτε επικοινωνία μάρκετινγκ.

Γνωρίζοντας τι γνωρίζουν ήδη οι δυνητικοί αγοραστές για την εταιρεία, οι έμποροι μπορούν να παρέχουν σχετικές πληροφορίες χωρίς να τους κατακλύζουν με περιττές λεπτομέρειες. Βοηθά επίσης τους υπεύθυνους μάρκετινγκ να αξιολογήσουν την κλίση των πελατών τους προς το θέμα πριν από την έναρξη μιας εκστρατείας.

Η ανάλυση αυτή πρέπει να εξετάζει τις τρέχουσες αντιλήψεις των πελατών, το υπάρχον υλικό μάρκετινγκ και το ανταγωνιστικό τοπίο.

Ανάλυση πολιτιστικού υπόβαθρου

Το πολιτισμικό υπόβαθρο διαμορφώνει τη στάση των ατόμων απέναντι σε ορισμένα προϊόντα ή υπηρεσίες και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ερμηνεύουν τις διάφορες μορφές επικοινωνίας από τις μάρκες, όπως οι διαφημίσεις και το διαφημιστικό υλικό.

Οι μελέτες σχετικά με το πολιτισμικό υπόβαθρο παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τα γλωσσικά εμπόδια. Αυτό πρέπει να αντιμετωπίζεται κατά την επικοινωνία με δυνητικούς πελάτες που μιλούν διαφορετικές γλώσσες. Η διαμόρφωση αποτελεσματικών στρατηγικών ανταλλαγής μηνυμάτων που είναι πολιτισμικά ευαίσθητες είναι απαραίτητη για την επιτυχή έρευνα του κοινού-στόχου.

Οι αναλύσεις πολιτισμικού υπόβαθρου πρέπει επίσης να εξετάζουν τις διαφορές μεταξύ των γενεών εντός συγκεκριμένων πολιτισμών. Οι διαφορετικές αξίες μεταξύ των γενεών εντός των πολιτισμών μπορούν να οδηγήσουν σε διαφορές στον τρόπο με τον οποίο τα άτομα από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες αντιλαμβάνονται ορισμένα κοινωνικά ζητήματα. Είναι επίσης σημαντικός παράγοντας κατά τη διαμόρφωση εκστρατειών ειδικά προσαρμοσμένων για διάφορες γενεαλογικές ομάδες εντός διαφόρων πολιτισμών.

Πώς να διεξάγετε μια ανάλυση κοινού-στόχου

Σε αυτό το σημείο, γνωρίζετε ήδη τι είναι το κοινό-στόχος και γιατί είναι σημαντικό. Τώρα ήρθε η ώρα να μάθετε πώς να διεξάγετε μια ανάλυση κοινού-στόχου.

τομείς της ανάλυσης του κοινού-στόχου

Βήμα 1: Καθορίστε τους στόχους σας.
Το πρώτο βήμα για τη διεξαγωγή μιας ανάλυσης κοινού-στόχου είναι να καθορίσετε τους στόχους σας. Μήπως πρέπει να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος; Να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας; Να δημιουργήσετε leads; Να μετατρέψετε πελάτες; Το κοινό-στόχος σας μπορεί να είναι διαφορετικό για κάθε στόχο.

Βήμα 2: Ερευνήστε τους υπάρχοντες πελάτες σας.
Ξεκινήστε ερευνώντας τους υφιστάμενους πελάτες σας ή διεξάγοντας συνεντεύξεις. Προσδιορίστε τι τους αρέσει και τι δεν τους αρέσει στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Σε ποια προβλήματα χρειάζονται βοήθεια; Τι είδους περιεχόμενο βρίσκουν χρήσιμο ή ελκυστικό;

Βήμα 3: Αφού εντοπίσετε το κοινό-στόχο σας, ήρθε η ώρα να συλλέξετε δεδομένα σχετικά με αυτό. Τα δεδομένα αυτά μπορούν επίσης να συλλεχθούν μέσω πρωτογενούς έρευνας, δευτερογενούς έρευνας ή και των δύο. Για αυτό το παράδειγμα, ας πούμε ότι αποφασίσατε να κάνετε έρευνα σε 100 άτομα που ενδιαφέρονται για οικολογικά προϊόντα.

Βήμα 4: Τώρα που συλλέξατε τα δεδομένα σας, αναλύστε τα. Αναζητήστε τάσεις και μοτίβα στα δεδομένα που συλλέξατε. Τι σας λένε αυτές οι τάσεις και τα μοτίβα για το κοινό-στόχο σας;
Μερικά από τα πράγματα που μπορεί να παρατηρήσετε από την ανάλυσή σας είναι τα εξής:

Η πλειονότητα του κοινού-στόχου σας είναι γυναίκες.
Το κοινό-στόχος σας ενδιαφέρεται για την αγορά οικολογικών προϊόντων.
Το κοινό-στόχος σας ανησυχεί για το περιβάλλον.
Τώρα που κατανοείτε το κοινό-στόχο σας, ήρθε η ώρα να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ για να το προσεγγίσετε. Λάβετε υπόψη τους στόχους σας, τον προϋπολογισμό σας και τα κανάλια που χρησιμοποιεί το κοινό-στόχος σας κατά την ανάπτυξη της στρατηγικής σας.

Ορισμένες σημαντικές εκτιμήσεις για τη στρατηγική μάρκετινγκ σας περιλαμβάνουν:
Ανάπτυξη πακέτων προϊόντων καθαρισμού φιλικών προς το περιβάλλον.
Δημιουργία περιεχομένου ιστολογίου που συζητά τα οφέλη των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων καθαρισμού.
Δημιουργία μιας λίστας με τα 10 κορυφαία οικολογικά προϊόντα καθαρισμού.

Πρότυπο κοινού-στόχου
Εάν είστε έτοιμοι να πραγματοποιήσετε μια ανάλυση ομάδας-στόχου για την επιχείρησή σας, χρησιμοποιήστε το παρακάτω πρότυπο κοινού-στόχου.

Στόχοι: Τι ελπίζετε να κερδίσετε με την ανάλυση του κοινού-στόχου σας;
Κοινό-στόχος: Ποιοι είναι οι άνθρωποι που θέλετε να προσεγγίσετε με τις προσπάθειες μάρκετινγκ που καταβάλλετε;
Συλλογή δεδομένων: Πώς θα συλλέξετε δεδομένα σχετικά με το κοινό-στόχο σας;
Ανάλυση: Ποιες τάσεις και μοτίβα παρατηρήσατε στα δεδομένα που συλλέξατε;

Στρατηγική μάρκετινγκ: Ποια κανάλια θα χρησιμοποιήσετε για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας;

Υλοποίηση: Πώς θα θέσετε σε εφαρμογή τη στρατηγική μάρκετινγκ;

Αξιολόγηση: Πώς θα ξέρετε αν η ανάλυση του κοινού-στόχου σας ήταν επιτυχής;

Συμπέρασμα

Η διενέργεια ανάλυσης του κοινού-στόχου αποτελεί σημαντικό μέρος κάθε προσπάθειας μάρκετινγκ. Μπορείτε να αναπτύξετε μια στρατηγική μάρκετινγκ που θα προσεγγίσει το κοινό-στόχο σας κατανοώντας ποιοι είναι.

Χρησιμοποιήστε την έρευνα του κοινού-στόχου σας και τα βήματα που περιγράφηκαν παραπάνω για να πραγματοποιήσετε τη δική σας ανάλυση κοινού-στόχου και να βελτιώσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ για να προσεγγίσετε μεγαλύτερο κοινό.

Συχνές ερωτήσεις

Ακολουθούν άλλες ερωτήσεις σχετικά με την ανάλυση κοινού-στόχου που δεν έχουμε συζητήσει στο άρθρο.
Ποιες είναι οι κατηγορίες του κοινού-στόχου;

1. Υφιστάμενοι πελάτες: Οι υπάρχοντες πελάτες σας είναι ένα λογικό σημείο εκκίνησης όταν αναζητάτε νέους πελάτες. Είναι ήδη εξοικειωμένοι με την προσφορά σας και ενδέχεται να είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ξανά από εσάς.

2. Πρώην πελάτες: Εάν έχετε χάσει την επαφή με έναν πρώην πελάτη, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπορείτε να τον επαναπροσεγγίσετε. Δοκιμάστε να επικοινωνήσετε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκστρατειών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή άμεσης αλληλογραφίας.

3. Πελάτες των ανταγωνιστών: Οι πελάτες των ανταγωνιστών σας μπορεί να είναι δυσαρεστημένοι με τον τρέχοντα πάροχό τους ή να αναζητούν μια νέα επιλογή. Αν μπορέσετε να τους κερδίσετε, θα κερδίσετε έναν πολύτιμο πελάτη ΚΑΙ θα αφαιρέσετε επιχειρήσεις από τον ανταγωνιστή σας.

4. Υποψήφιοι που ταιριάζουν στο προφίλ του ιδανικού σας πελάτη: Εάν έχετε αναπτύξει ένα προφίλ ιδανικού πελάτη, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να βρείτε νέες προοπτικές που ταιριάζουν στα ίδια κριτήρια. Αναζητήστε άτομα ή επιχειρήσεις με παρόμοια χαρακτηριστικά με τους σημερινούς καλύτερους πελάτες σας.

5. Ομοειδή κοινά: Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε δεδομένα από τους σημερινούς σας πελάτες για να βρείτε νέες προοπτικές που είναι παρόμοιες με αυτούς. Αυτό γίνεται συχνά μέσω διαδικτυακών διαφημιστικών πλατφορμών όπως το Facebook και η Google.

6. Cold Leads: Ένα cold lead είναι κάποιος που δεν έχει προηγούμενη σχέση με την επιχείρησή σας. Μπορεί να έχουν βρεθεί μέσω μιας υπηρεσίας αγοράς λίστας ή να έχουν δημιουργηθεί από την ομάδα πωλήσεών σας. Παρόλο που μπορεί να είναι πιο δύσκολο να μετατραπούν, μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμους πελάτες.

Ποιες είναι οι κατηγορίες-στόχοι;
Οι κατηγορίες-στόχοι είναι συγκεκριμένα τμήματα, προϊόντα ή τμήματα καταστημάτων λιανικής πώλησης στα οποία οι επιχειρήσεις και οι έμποροι λιανικής εστιάζουν τις προσπάθειές τους στην αγορά. Οι κατηγορίες αυτές μπορούν να προσδιοριστούν με βάση τα δημογραφικά στοιχεία ενός συγκεκριμένου προϊόντος ή τμήματος.

Ποιες είναι οι τρεις μέθοδοι ανάλυσης κοινού;
1: Ανάλυση της κατάστασης
2: Στρατηγική προσανατολισμένη στο πρόβλημα
3: Στρατηγική προσανατολισμένη στη λύση