Cactus Web

Οι μύθοι του Digital marketing

Οι περισσότερες φήμες στο κλάδο του Internet έχουν σχέση με το digital mareking

Ως βιομηχανία, το digital marketing μαστίζονταν ανέκαθεν από φήμες και μύθους για το τι λειτουργεί και τι όχι. Η μεγάλη ποικιλία προσεγγίσεων και στρατηγικών που είναι διαθέσιμες για την υλοποίηση ενός marketing plan προκαλεί σύγχυση σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιτύχουν το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Το 2019 δεν διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο έτος, καθώς και φέτος υπάρχουν πολλοί μύθοι να πλανώνται γύρω από το digital marketing. Παρακάτω καταργούμε μερικούς από τους πιο συνηθισμένους μύθους που ακούγονται ξανά και ξανά.

ΜΥΘΟΣ #1: Το content marketing είναι το μόνο πράγμα με το οποίο πρέπει να ασχολείστε.

Το content marketing αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο οποιασδήποτε στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ, αλλά η σημασία του έχει λάβει μια μυθική ποιότητα τα τελευταία χρόνια. Η κατανόηση του content marketing και του τρόπου με τον οποίο μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε μια στρατηγική είναι συχνά υπερβολικά απλοποιημένη, μειωμένη στη βασική σύσταση: “Απλά γράψτε περισσότερο περιεχόμενο!”
Ένας καλύτερος τρόπος να σκεφτούμε το content marketing είναι παρομοιάζοντάς το με έναν τροχό, όπου το περιεχόμενο είναι το κέντρο και οι τεχνικές digital marketing που υποστηρίζουν και ενισχύουν το περιεχόμενο είναι οι ακτίνες. Κάθε αποτελεσματική στρατηγική βασίζεται στην ύπαρξη ποιοτικού περιεχομένου στον πυρήνα της, αλλά χρειάζεται υποστήριξη από άλλα κανάλια marketing για να επιτύχει το σκοπό της.

MYTH #2: To SEO πέθανε!

Το SEO έχει υποστεί κάποιες τεράστιες αλλαγές από την αρχή της δεκαετίας και αυτό το επίπεδο αλλαγών έχει προκαλέσει πολλές προβλέψεις για την κατάρρευση του SEO. Είναι αλήθεια ότι το SEO όπως το κάναμε κάποτε (επανάληψη λέξεων-κλειδιών, ποσότητα πάνω από ποιότητα, backlinks κλπ.) δεν ισχύει πια. Ωστόσο, το αληθινό πνεύμα του SEO που δημιουργεί μοναδικό, πολύτιμο περιεχόμενο και τη βελτιστοποίησή του, ώστε οι μηχανές αναζήτησης να μπορούν να ανιχνεύσουν και να το ερμηνεύσουν σωστά, είναι ακόμα ζωντανό.

MYTH #3: Το Facebook πέθανε!

Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι το Facebook διανύει μια δύσκολη περίοδο. Ο γίγαντας της τεχνολογίας μαστίζεται από κακό Τύπο, διαρροές ενοχλητικών πληροφοριών και σκάνδαλα ιδιωτικότητας. Αυτό, πέρα από τον ανταγωνισμό από τις νεότερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, έχει οδηγήσει σε πολλές τολμηρές δηλώσεις ότι το Facebook είναι νεκρό ή, τουλάχιστον, πεθαίνει. Η αλήθεια για πολλές επιχειρήσεις είναι ότι το Facebook εξακολουθεί να φέρνει τις πιο σταθερές αποδόσεις όλων των κοινωνικών δικτύων στα οποία διατηρούν μια ενεργή παρουσία. Το Facebook παραμένει το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο και ενώ είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις μεταβαλλόμενες δυνάμεις της αγοράς και να μην επενδύετε όλους τους πόρους σας σε ένα μόνο κανάλι, σίγουρα δεν είμαστε έτοιμοι να το δηλώσουμε ξεπερασμένο ακόμα.

MYTH #4: Όσο περισσότερο περιεχόμενο, τόσο το καλύτερο.

Επειδή έχουμε την τάση να ακούμε για τη σημασία του content marketing ξανά και ξανά, μερικές φορές οδηγούμαστε να πιστεύουμε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε σωρούς περιεχομένου με κάθε κόστος. Με νέα κανάλια για συνεχή προβολή περιεχομένου (ζωντανή ροή, ιστορίες κοινωνικών μέσων και πολλά άλλα), είναι πολύ εύκολο να εξαντλήσετε τον εαυτό σας προσπαθώντας να βρίσκεστε παντού όλη την ώρα. Η αλήθεια είναι ότι πολύ λίγες επιχειρήσεις έχουν τους πόρους για να δημιουργήσουν ένα τόσο μεγάλο όγκο περιεχομένου διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο ποιότητας. Είναι συνήθως μια πολύ καλύτερη στρατηγική για να εστιάσετε στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου για έναν επιλεγμένο αριθμό καναλιών, αντί να ψεκάσετε περισσότερο περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας σε ολόκληρο τον ιστό, απλά και μόνο για να πείτε ότι το εμπορικό σήμα σας είναι παντού.

MYTH #5: Το digital marketing δεν μπορεί να παράγει γρήγορα, βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα.

Πολλές τακτικές digital marketing (content marketing, οργανικό marketing κοινωνικών μέσων) χρειάζονται χρόνο για τη δημιουργία αποτελεσμάτων. Αυτές οι τακτικές δεν προσφέρουν αποτελέσματα εν μια νυκτί, επειδή τα οφέλη τείνουν να συσσωρεύονται όσο περισσότερο επενδύετε σε αυτά. Αυτό έχει δημιουργήσει έναν μύθο ότι το digital marketing δεν είναι σε θέση να παράγει αποτελέσματα στο εγγύς μέλλον.

Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλές τακτικές στη διάθεσή σας που μπορούν να δημιουργήσουν κυκλοφορία και ευαισθητοποίηση πολύ γρήγορα. Τα πληρωμένα κανάλια είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για το σκοπό αυτό. Οι χορηγούμενες διαφημίσεις στην αναζήτηση και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το influence marketing και μάλιστα το marketing μέσω e-mail μπορούν να αποφέρουν πολύ γρήγορα
εμφανίσεις, κυκλοφορία και μετατροπές (conversions). Ωστόσο, είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε αυτά τα κανάλια, καθώς θα κάνετε τις εκστρατείες πιο αποτελεσματικές με το χρόνο.

MYTH #6: Η καλύτερη επένδυση είναι περισσότερο marketing technology

Τα σωστά εργαλεία μπορούν να αποτελέσουν όφελος για κάθε προσπάθεια σε digital marketing. Αποτελεσματικά εργαλεία που εφαρμόζονται στρατηγικά ως μέρος ενός πλάνου digital marketing θα βοηθήσουν τους εργαζόμενους να εργάζονται πιο έξυπνα, πιο γρήγορα και να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις.

Ωστόσο, η διαστρωμάτωση σε νέες τεχνολογίες πέρα από την υπάρχουσα στοίβα εργαλείων marketing μπορεί γρήγορα να γίνει απαγορευτικά δαπανηρή. Η υπερβολική τεχνολογία μπορεί να συντρίψει τους διαχειριστές marketing και η τεχνολογία που δεν έχει εγκριθεί κατάλληλα και ενσωματωθεί προσεκτικά στις διασικασίες δεν θα αξιοποιηθεί πλήρως. Είναι πάντα καλύτερο να είστε στρατηγικοί σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που επιλέγετε να ενσωματώσετε στα marketing plan σας.

H πληθώρα μύθων για το τι λειτουργεί και πού θα πρέπει να επενδύσετε τους πόρους σας στο digital marketing είναι γεγονός. Οι μεγάλες προβλέψεις για το μέλλον είναι κοινές σε αυτόν τον κλάδο. Αν δεν θέλετε να οδηγηθείτε σε δαπανηρά και μη αποτελεσματικά μονοπάτια, επικεντρωθείτε σε αυτό που γνωρίζετε ότι λειτουργεί για την επιχείρησή σας και πάρτε αποφάσεις με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία.

Βρισκόμαστε στην Θεσσαλονίκη, Παπαναστασίου 90 σας περιμένουμε στα γραφεία μας για μια εκπαιδευτική συνάντηση. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε σχετικά με την κατασκευή ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη και το πως εργαζόμαστε στο blog μας.