Μια καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα προσφέρει πολλά περισσότερα από μια ωραία αισθητική. Έλκουν επισκέπτες και τους βοηθούν να καταλάβουν το προϊόν, την εταιρεία και τη μάρκα με διάφορους δείκτες, συναρπαστικά γραφικά, κείμενα και αλληλεπιδράσεις. Αυτό σημαίνει πως κάθε στοιχείο της ιστοσελίδας πρέπει να δουλεύει προς ένα στόχο.
Στην Cactus, τα βήματα που ακολουθούμε για τον σχεδιασμό και την κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι τα εξής:
Αναγνώριση στόχων
Στο αρχικό στάδιο, ο σχεδιαστής πρέπει να προσδιορίσει τον τελικό στόχο του σχεδιασμού της ιστοσελίδας, σε στενή συνεργασία με τον πελάτη. Είναι βασικό να απαντηθούν ερωτήσεις όπως:
- Για ποιον είναι αυτή η ιστοσελίδα;
- Τι θα πρέπει να βρίσκουν ή να κάνουν εκεί;
- Ο κύριος σκοπός της ιστοσελίδας είναι να πληροφορήσει, να πουλήσει ή να διασκεδάσει;
- Υπάρχει κάποιο κεντρικό μήνυμα ή θέμα;
- Είναι η ιστοσελίδα μέρος μιας μεγαλύτερης διαφημιστικής καμπάνιας;
- Υπάρχουν ιστοσελίδες ανταγωνιστών;
- Πώς μπορούμε να διαφοροποιηθούμε;
Αυτές είναι κομβικές ερωτήσεις στην ανάπτυξη οποιασδήποτε ιστοσελίδας. Αν δεν είναι ξεκάθαρες, το έργο μπορεί να στραφεί σε λάθος πορεία. Για αυτό το λόγο, σε αυτό το στάδιο ο διάλογος μεταξύ προγραμματιστών και πελατών είναι ζωτικός καθώς θα θέσει τα θεμέλια της διαδικασίας ανάπτυξης της ιστοσελίδας.
Ορισμός εύρους
Ένα από τα πλέον συχνά και δύσκολα προβλήματα που ταλανίζουν τα διαδικτυακά έργα είναι οι αλλαγές στο χρονικό εύρος και στο εύρος της εργασίας. Οι πελάτες μπορούν να ξεκινάνε με ένα στόχο κατά νου, αλλά στην πορεία της δημιουργίας να επεκτείνεται, να εξελίσσεται ή να αλλάζει τελείως. Αυτό δεν είναι τόσο πρόβλημα για τους προγραμματιστές, απλά σημαίνει περισσότερη δουλειά. Αλλά η προσθήκη νέων χαρακτηριστικών ή η αλλαγές στους σχεδιαστικούς στόχους θα προκαλέσουν αύξηση στο χρόνο ολοκλήρωσης όπως και στο κόστος. Καλό είναι να υπάρχουν εξαρχής συμφωνημένα όρια για το χρόνο ολοκλήρωσης και τα χαρακτηριστικά που θα διαθέτει η υπό κατασκευή ιστοσελίδα.
Δημιουργία χάρτη ιστοσελίδας
Ένας χάρτης ιστοσελίδας μπορεί να είναι από ένα απλό σχέδιο έως και πολύπλοκα λεπτομερή διαγράμματα. Όπως και να έχει πάντως, είναι πάρα πολύ χρήσιμα για τους
προγραμματιστές, καθώς παρουσιάζει τη δομή της ιστοσελίδας οπτικά. Ο τρόπος αυτός καθιστά πιο εύκολη τη δημιουργία των σχέσεων μεταξύ των διάφορων σελίδων και μεταφέρει απλά και γρήγορα την αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας σε κάθε συμβαλλόμενο μέλος της ομάδας.
Δημιουργία περιεχομένου
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι το πλέον σημαντικό στοιχείο της ιστοσελίδας σας και πρέπει να υπηρετεί δύο σκοπούς.
Πρώτον, το ίδιο το περιεχόμενο θα πρέπει να σύντομο, έξυπνο και συναρπαστικό που θα ωθεί τους επισκέπτες να πατούν προς τις άλλες σελίδες σας. Αυτό επηρεάζεται και από το φυσικά και από τον τρόπο που παρουσιάζεται (τυπογραφία και τα στοιχεία δομής του κειμένου). Ο δεύτερος σκοπός που θα πρέπει να εξυπηρετεί είναι το SEO. Με λίγα λόγια, οι διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης, όπως το Google, αναζητούν κομβικές λέξεις κλειδιά για να αναδείξουν την ιστοσελίδα σας στη σελίδα αποτελεσμάτων. Καθώς οι μηχανές αναζήτησης γίνονται πιο έξυπνες, έτσι θα πρέπει να συμβαίνει και με μια ιστοσελίδα, ώστε να εμφανίζεται ψηλά όταν ένας χρήστης αναζητεί για κάτι που μπορεί να του προσφέρει.
Οπτικά στοιχεία
Λένε πως μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις. Πράγματι το μάτι ενός επισκέπτη της ιστοσελίδας σας θα πέσει πάνω στις εικόνες/βίντεο και το λοιπό οπτικό περιεχόμενο. Οι εικόνες υψηλής ποιότητας κάνουν παρέχουν σε μια ιστοσελίδα επαγγελματισμό, μεταφέρουν έναν μήνυμα, είναι φιλικές σε κινητά και βοηθούν να χτιστεί εμπιστοσύνη.
Οι εικόνες είναι επίσης λιγότερο κουραστικές από ένα κείμενο και, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, κάνουν τις σελίδες να φαίνονται λιγότερο μπουκωμένες. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι εικόνες οδηγούν σε περισσότερα κλικ, ενασχόληση και τελικά πωλήσεις και έσοδα. Τα στοιχεία πολυμέσων ξεκινούν από το γενικό σχεδιασμό της σελίδας. Χρώματα, θέματα και σχήματα που συχνά καθορίζονται από τον πελάτη. Μπορείτε να διαβάσετε για τις νεότερες σχεδιαστικές τάσεις εδώ.
Δοκιμή
Μόλις έχετε όλα τα οπτικά στοιχεία στη θέση τους, είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε τις δοκιμές. Ελέγξτε διεξοδικά ότι όλοι οι σύνδεσμοι λειτουργούν και ότι η ιστοσελίδα λειτουργεί σωστά σε όλες τις συσκευές και περιηγητές. Επίσης μη ξεχάσετε να ρίξετε μια τελευταία ματιά στους meta τίτλους και περιγραφές των σελίδων σας. Ακόμα και η σειρά των λέξεων μπορεί να επηρεάσει τη θέση στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης. Καλύτερα να διορθώσετε σφάλματα τώρα, παρά να παρουσιάσετε στο κοινό μια χαλασμένη ή ημιτελή ιστοσελίδα.
Κυκλοφορία
Όταν είστε ευχαριστημένοι με τις δοκιμές, είστε σε θέση να κυκλοφορήσετε την ιστοσελίδα σας. Μην περιμένετε να πάνε όλα τέλεια. Συχνά υπάρχουν εδώ και εκεί μερικά τελευταία στοιχεία που χρειάζονται διόρθωση. Ένα βασικό που αξίζει να θυμάστε είναι ότι αν και η σελίδα είναι ορατή δημόσια, δεν έχετε τελειώσει. Η ομορφιά των ιστοσελίδων είναι ότι δεν τελειώνουν ποτέ. Μπορείτε να προσθέτετε νέο περιεχόμενο και λειτουργίες διαρκώς, να τρέχετε διαγνωστικούς ελέγχους και αναλύσεις των πωλήσεων σας και να αλλάζετε τα κείμενα και τις εικόνες του περιεχομένου σας για να μείνετε κοντά στην εξελισσόμενη αγορά.