fbpx

Πώς να προσεγγίσετε τοπικούς πελάτες μέσω digital marketing

Πώς να προσσεγγίσετε τοπικούς πελάτες μέσω Digital Marketing

Πώς να προσεγγίσετε τοπικούς πελάτες μέσω digital marketing

Εάν έχετε μια τοπική επιχείρηση, είναι σημαντικό να ασχοληθείτε με το digital marketing προκειμένου να προσελκύσετε περισσότερους τοπικούς πελάτες. Πολλές τοπικές επιχειρήσεις θεωρούν πως οι online διαφημίσεις αφορούν όσες απευθύνονται σε κοινό ευρύτερο της τοπικής τους κοινότητας. Ωστόσο στις μέρες μας, με τις δυνατότητες των online διαφημίσεων είναι ευκολότερο από ποτέ άλλωτε να απευθυνθείτε στο κοινό-στόχος σας, είτε πρόκειται για τοπικούς πελάτες είτε όχι. Η επίτευξη στρατηγικών που στοχεύουν στην πόλη σας πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα για την τοπική επιχείρησή σας. Ας δούμε έξι τρόπους ανάπτυξης της τοπικής επιχείρησής σας μέσω του digital marketing.

Πώς να προσεγγίσετε τοπικούς πελάτες

1. Facebook ads

Ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση προσεγγίζει τους τοπικούς πελάτες της έχει γίνει πολύ εύκολος με τα Facebook ads. Αυτός είναι μάλιστα, ο λόγος για τον οποίο πολλές επιχειρήσεις προτιμούν τα Facebook ads ανά τοποθεσία. Ωστόσο, ο Yael Bendahan, ειδικός στην εφαρμογή digital marketing στρατηγικών, τονίζει πως τα κανάλια πωλήσεων (sales funnel) που συνδέονται με τις διαφημίσεις χρήζουν βελτίωσης. «Τα Facebook ads δεν μπορούν να διορθώσουν ένα κακό κανάλι – απλώς ενισχύουν τα αποτελέσματα που έχετε ήδη», αναφέρει. Θα σπαταλάτε χρήματα εάν τα κανάλια πωλήσεών σας δε λάβουν τις βέλτιστες μετατροπές. Δοκιμάστε διαφορετικά κανάλια σε μερικούς τοπικούς πελάτες και στη συνέχεια, πραγματιοποιήστε τις κατάλληλες αλλαγές, προτού ξοδέψετε ολόκληρο τον προϋπολογισμό του marketing.

2. Διαφημίσεις στο Youtube

Οι διαφημίσεις στο YouTube μπορούν εξίσου να προσελκύσουν τους τοπικούς πελάτες σας. Συγκεκριμένα, η Aimee Tariq, COO της WebMetrixGroup, λέει ότι «Οι διαφημίσεις του YouTube είναι η πιο αποτελεσματική μορφή προσέλκυσης κοινού επί πληρωμή. Αυτό οφείλεται στο ότι αξιοποιεί το ιστορικό αναζήτησης του χρήστη με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης της Google.» Είναι μάλιστα προτιμητέο έναντι άλλων λύσεων, όπως το Google Adwords, γιατί επιτυγχάνει το ίδιο αποτέλεσμα με μικρότερο κόστος. Αναπόφευκτα, αυτό σημαίνει υψηλότερη απόδοση κεφαλαίου (ROI) για την επιχείρησή σας.

3. Instagram

Το Instagram είναι ένα άλλο ιδανικό μέρος για να συνδεθείτε με τους τοπικούς πελάτες σας. Οι δυνατότητες όπως ετικέτες τοποθεσίας και hashtag από την πόλη σας διευκολύνουν αρκετά τη χρήση του. Μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία με influencers, οι οποίοι θα προβάλλουν τα προϊόντα σας έναντι κάποιας χρηματικής απολαβής ή δώρου. Η προώθηση στο Instagram μπορεί να είναι είτε σε μορφή ανάρτησης είτε story. Επίσης, η Haley Jean Marie, ιδρύτρια του digital marketing agency The Salt Influence, συνιστά την αξιοποίηση του Instagram για συνεργασία και με άλλες τοπικές επιχειρήσεις. «Ναι, είναι μέσα κοινωνικής δικτύωσης», τονίζει. «Αλλά πρέπει να κατευθύνουμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς τον άνθρωπο. Η αυθεντικότητα του περιεχομένου και η σύνδεση με άλλες επιχειρήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα συμβάλει στην ανάπτυξη μιας δυνατής κοινότητας». Για να ξεκινήσετε, επιλέξτε την πόλη σας στην αναζήτηση τοποθεσίας και δείτε ποιες μικρές επιχειρήσεις εμφανίζονται.

4. SEO

Η συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω των προαναφερθέντων τριών τύπων διαφήμισης σίγουρα βοηθά με το SEO. Αυτό όμως που ενισχύει ακόμα περισσότερο την παρουσία της τοπικής επιχείρησής σας στο διαδίκτυο είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας. Ο Cyle Patnode, ιδρυτής της Online Advisors που βοηθά τις επιχειρήσεις να κατατάσσονται υψηλά στις τοπικές αναζητήσεις συμβουλεύει τις επιχειρήσεις να συμπληρώσουν όλες τις πληροφορίες τους στο προφίλ τους και να δημοσιεύουν συχνά στην επαγγελματική τους σελίδα στο Google My Business. «Αυτές οι δύο απλές ενέργειες, πέρα της εφαρμογής μιας Google ελέγχου στρατηγικής, μπορούν να τοποθετήσουν την επιχείρησή σας στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων Google» συμπληρώνει. Όσο υψηλότερη είναι η κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα της Google, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα για τους τοπικούς πελάτες να μάθουν για την επιχείρησή σας.

5. Content Marketing

Το μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing) μπορεί επίσης να βοηθήσει στην κατάταξή σας στο SEO. Αφορά τις αναρτήσεις άρθρων στην ιστοσελίδα σας (blog posts) προκειμένου να καταταχθείτε υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η δημιουργία περιεχομένου είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να προσεγγίσετε τους τοπικούς πελάτες σας. Για παράδειγμα, εάν διευθύνετε μια εταιρεία φροντίδας δέρματος με έδρα τη Φλώρινα, προσαρμόστε το περιεχόμενο του blog σας για τρόπους προστασίας του δέρματος σε χαμηλές θερμοκρασίας. Με αυτόν τον τρόπο, οι λέξεις-κλειδιά γύρω από την περιποίηση δέρματος και τη Φλώρινα θα σας κατατάξουν υψηλότερα. Σκεφτείτε θέματα για το blog σας που απαντούν σε προβλήματα και ερωτήσεις που έχουν οι τοπικοί πελάτες σας. Η Alina Petrov της Semrush συμβουλεύει, «η δημιουργία περιεχομένου χωρίς κατανόηση του τι λειτουργεί για το κοινό σας και την επιχείρησή σας είναι χάσιμο χρόνου και πόρων».

6. Email Marketing

Τέλος, η συμμετοχή στο email marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διατηρήσετε τους τωρινούς σας πελάτες. Υπάρχουν διάφοροι δημιουργικοί τρόποι για να δημιουργήσετε μια λίστα email των πελατών σας. Εάν έχετε φυσικό κατάστημα, η Pam Neely της GetResponse συνιστά να έχετε ένα tablet προκειμένου οι πελάτες να πληκτρολογούν το email τους αντί να το συμπληρώνουν χειρόγραφα σε ένα χαρτί. Έτσι, θα αποφύγετε να χάσετε κάποιο χρήσιμο email. Άλλες ιδέες περιλαμβάνουν τη διοργάνωση εκδηλώσεων στην περιοχή σας, όπου οι συμμετέχοντες θα συμπληρώνουν το email τους στην προσκλήση ενδιαφέροντος. Ακόμη, μπορείτε να ζητάτε να τους αποστείλλετε την απόδειξη στο email τους αντί να την εκτυπώσετε.

Η εστίαση της τοπικής επιχείρησής σας στο digital marketing μέσω των παραπάνω τρόπων θα σας αποφέρει περισσότερους πελάτες είτε στο φυσικό σας κατάστημα είτε στο ηλεκτρονικό σε χρόνο μηδέν.

 

Πηγή: Forbes