fbpx

5 βήματα για την εφαρμογή μιας digital marketing στρατηγικής

5 Βήματα για την εφαρμογή μιας Digital Marketing στρατηγικής

5 βήματα για την εφαρμογή μιας digital marketing στρατηγικής

Θα κλείναμε τα μάτια μας στην πραγματικότητα αν αρνηθούμε την επιρροή του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας και σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Η Google έχει καταφέρει κάτι μοναδικό. Ξεφεύγει από τα εταιρικά κατεστημένα και πλέον πέρα από επωνυμία είναι και ρήμα. Είναι η πρώτη σκέψη όταν αναζητάμε κάτι. Τι σημαίνει όμως, αυτό για εσάς και την επιχείρησή σας; Με λίγα λόγια, η εφαρμογή μιας digital marketing στρατηγικής είναι απαραίτητη. Η δημιουργία και η προώθηση περιεχομένου που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης SEO δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική από ότι είναι τώρα.

Το digital marketing εξακολουθεί να είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς και λειτουργικούς τρόπους για να προσεγγίσετε δυνητικούς πελάτες. Η ομάδα της Cactus ακολουθεί μια λεπτομερή και προσεκτική προσέγγιση digital marketing στρατηγικής προκειμένου να βοηθήσει τις επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, να βγουν κερδισμένες από το παιχνίδι των ανταγωνιστών τους. Για αυτό το λόγο πρέπει να κατανοήσετε πως είναι πιο σημαντικό από ποτέ άλλωτε να αναπτύξετε μια διαδικτυακή παρουσία, ώστε να επικοινωνείτε με το καταναλωτικό κοινό. Στη συνέχεια, σας παραθέτουμε 5 από τις πιο σημαντικές στρατηγικές για να επιτύχειτε το σκοπό αυτό.

digital marketing στρατηγική

1. Δημιουργήστε μια ισχυρή παρουσία στα social media

Τα social media αποκτούν όλο και ισχυρότερη δύναμη μέρα με τη μέρα. Δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε ως βασικό εργαλείο marketing. Πολλές επιχειρήσεις κατάφεραν να αυξήσουν επιτυχώς την πελατειακή τους βάση αποκλειστικά μέσω Facebook και άλλων κοινωνικών δικτύων. Η αλληλεπίδραση με πελάτες στο διαδίκτυο μπορεί να φαίνεται μάταιη γιατί τα αποτελέσματά της δεν είναι άμεσα ευδιάκριτα, αλλά η δημιουργία ενός αφοσιωμένου κοινού είναι απαραίτητη στις μέρες μας. Με το πάτημα ενός κουμπιού, μπορείτε πλέον να προσεγγίσετε εκατομμύρια πελάτες χωρίς κάποιο τοπικό περιορισμό.

Τα social media σας δίνουν πρόσβαση στα πολύτιμα σχόλια πελατών. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται ένας ακόμη δίαυλος επικοινωνίας με το κοινό-στόχος σας. Το Facebook, το Instagram, το Twitter και άλλα προσφέρουν την ευκαιρία ανταλλαγής μηνυμάτων απευθείας με πελάτες και άλλες επιχειρήσεις.

Ένας τρόπος για να ενισχύσετε το κοινό που θα επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας και να αξιοποιήσετε στο έπαρκο τα social media είναι να εκμεταλλευτείτε τα άτομα που έχουν τη δυναμική ισχύ να επηρεάζουν. Χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για τη δημιουργία ενός αφοσιωμένου κοινού. Εάν μόλις ξεκινήσετε, η αξιοποίηση των γνωστών πλέον και ως influencers είναι ένας γρήγορος τρόπος για να αυξήσετε τους ακολούθους σας. Αυτό που χρειάζεται είναι να βρείτε influencers που ακολουθούν οι πελάτες-στόχος σας. Εάν κάνετε την έρευνά σας, δεν είναι απαραίτητο να επικεντρωθείτε σε influencers με εκατομμύρια οπαδούς. Η αποτελεσματική αξιοποίηση των influencers με μικρό κοινό είναι ένας στοχευμένος τρόπος για να προσεγγίσετε τους ιδανικούς πελάτες σας και να τους δώσετε περιεχόμενο που αξίζει να παρακολουθήσουν (και να το διαδόσουν).

2. Δημιουργείστε ένα blog με αναρτήσεις σε εβδομαδιαία βάση με χρήσιμο για τον αναγνώστη περιεχόμενο

Ένα blog είναι ο τέλειος τρόπος digital marketing στρατηγικής. Σας βοηθάςι να προσελκύσετε και να αναπτύξετε το κοινό σας. Το blog σας είναι το καλύτερο μέρος για αναλύσετε θέματα σχετικά με τα προϊόντα, την επιχείρηση και τη βιομηχανία σας. Ένα χρήσιμο και ωφέλιμο για τον αναγνώστη περιεχόμενο δε θα προσελκύσει μόνο δυνητικούς πελάτες, αλλά θα ενισχύσει επίσης και τη φήμη σας. Δώστε στους αναγνώστες πολύτιμο περιεχόμενο και θα επιστρέψουν ξανά και ξανά.

Η αρχή κάθε επιτυχημένου blog είναι το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας. Καθώς δημιουργείτε το blog σας, σκεφτείτε τρόπους για να ικανοποιήσετε το κοινό σας σχετικά με την ανάγκη που το προέτρεψε αρχικά να σας επισκεφθεί. Τολμήστε να μοιραστείτε μυστικές συμβουλές, ώστε οι αναγνώστες να αρχίσουν να σας εμπιστεύονται και να διακρίνουν την εγκυρότητα των λεγόμενών σας.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως ένα blog είναι κάτι περισσότερο από απλή δημοσίευση περιεχομένου. Ο τελικός προορισμός δεν είναι αυτός για την εφαρμογή μιας οργανωμένης digital marketing στρατηγικής. Φροντίστε να προωθείτε στα social media της επιχείρησής σας κάθε ανάρτηση. Για περαιτέρω προώθηση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πλατφόρμες όπως Medium, LinkedIn, Reddit και Quora. Αξιοποιήστε αυτήν την αναδυόμενη υπερδύναμη των social media και να είστε βέβαιοι ότι θα δείτε άμεσα αποτελέσματα.

3. Αξιοποιήστε τη δύναμη του SEO

Μπορείτε να αφιερώσετε πολύτιμο χρόνο και άφθονους πόρους προκειμένου να διατηρήσετε μια λειτουργική και αψεγάδιαστη ιστοσελίδα, αλλά χωρίς καμία ισχύ στο SEO, οι δυνητικοί πελάτες μπορεί να μην την επισκεφθούν ποτέ. Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σας θα διασφαλίσει ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι ένα από τα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google και όχι μόνο. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το SEO είναι χρονοβόρο, άκρως τεχνικό ή πως δεν αξίζει τον κόπο. Αλλά το SEO είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές μακροπρόθεσμες στρατηγικές για τη ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Το SEO αποκτά ισχυρή δύναμη όταν γνωρίζετε πώς να το αξιοποιήσετε. Ορισμένες επιχειρήσεις βιάζονται να αναδειχθούν και χρησιμοποιούν συχνά αμφιλεγόμενες μεθόδους. Ακόμα κι αν αυτές λειτουργούν βραχυπρόθεσμα, τα αποτελέσματα δεν έχουν διάρκεια και μπορούν να τους προκαλέσουν προβλήματα. Αν και είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι της Google, δώστε μεγαλύτερη προσοχή στη δημιουργία μοναδικού, εύστοχου και ελκυστικού περιεχομένου για ανθρώπους που βασίζεται σε μερικές από τις βασικές αρχές του SEO. Ξεκινήστε με την έρευνα των λέξεων-κλειδιών με τις περισσότερες αναζητήσεις στον κλάδο σας και γράψτε άρθρα στο blog σας που προσθέτουν αξία στα συγκεκριμένα θέματα.

4. Δημιουργήστε μια digital marketing στρατηγική με lead magnet

Ο όρος lead magnet είναι μια ακαταμάχητη προσφορά εκ μέρους σας που έχει ο σκοπό να συλλέξετε πληροφορίες του αναγνώστη σας. Η προσφορά αυτή  μπορεί να περιλαμβάνει μια δωρεάν λήψη ebook, PDF ή ένα άλλο είδος κινήτρου που σας επιτρέπει να εκμαιεύσετε το email και / ή τα στοιχεία επικοινωνίας του αναγνώστη σας. Αυτό το κίνητρο θα παρέχετε δωρεάν και θα πρέπει να αποδίδει αξία στους πιθανούς πελάτες σας. Όσο πιο πολύτιμο είναι για αυτούς, τόσο πιο πιθανό είναι να σας δώσουν τα στοιχεία τους.

Όταν προσφέρετε ένα κίνητρο που στοχεύει στον ιδανικό πελάτη σας, η επιτυχία είναι αναπόφευκτη. Η καλύτερη στρατηγική για την επιλογή κινήτρων είναι να εντοπίσετε τις αδυναμίες του κοινού-στόχου σας και να τους παρέχετε μια απλή και χρήσιμη λύση. Αξιοποιείστε την προσφορά σας ως τρόπο για να λάβετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες-στόχους σας, ενώ παράλληλα εφαρμόζετε τις digital marketing στρατηγικές πάνω τους.

Η εφαρμογή μιας digital marketing στρατηγικής βασίζεται σε όλα τα βήματα που λαμβάνουν οι δυνητικοί πελάτες, από την ανακάλυψη της επιχείρησής σας για πρώτη φορά έως τη μετατροπή του σε πελάτη που αποφέρει έσοδα στην επιχείρηση. Η αρχή του lead magnet στηρίζεται στην ανταλλαγή πληροφοριών. Προτού οι δυνητικοί πελάτες κατεβάσουν το ebook, βίντεο, PDF ή φύλλο EXCELL, φροντίστε να λάβετε τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Αυτό το στάδιο μας οδηγεί στο τελικό βασικό συστατικό μιας ισχυρής digital marketing στρατηγικής.

5. Διαμορφώστε μια λίστα email

Η δημιουργία μιας λίστας email σας προσφέρει άμεση πρόσβαση στο κοινό σας και στους πιθανούς πελάτες σας. Ακόμα κι αν έχετε 20.000 ακολούθους στο Facebook ή το Twitter, κανείς δε σας εγγυάται ότι θα δουν τις αναρτήσεις σας. Οι πλατφόρμες αυτές αλλάζουν τους αλγόριθμούς τους όλην την ώρα. Η δημιουργία μιας λίστας email σας επιτρέπει να έχετε πλήρη έλεγχο. Για αυτό το λόγο, το email marketing αποτελεί μία άκρως σημαντική και αποτελεσματική digital marketing στρατηγική.

Εκμεταλλευτείτε αυτή τη λίστα για να εμβαθύνετε τη σχέση σας με τους πελάτες. Στείλτε τους περιεχόμενο που θα τους συνδέσει μαζί σας με έναν αυθεντικό και αληθινό τρόπο. Με τόσα πολλά διαθέσιμα εργαλεία όπως το MailChimp ή το Constant Contact, μπορείτε να στείλετε δοκιμαστικά email. Μπορείτε να εφαρμόσετε τη μέθοδο Split testing (A/B testing) όπου περιλαμβάνει τη δοκιμή δύο διαφορετικών email. Η πρώτη εκδοχή του email (Α) σχετίζεται με το κύριο αντικείμενο που θέλετε να ελέγξετε, ενώ η δεύτερη (Β) με μια τροποποιημένη εκδοχή του πρώτου. Κατά αυτόν τον τρόπο τμηματοποιείτε τη λίστα επαφών σας ανάλογα με το επίπεδο ενδιαφέροντος του κάθε συνδρομητή. Για παράδειγμα, εάν κάποιος ανοίξει ένα email, τότε έχει δείξει ενδιαφέρον για αυτό που προσφέρετε. Εάν κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο, αυτό δείχνει περισσότερο ενδιαφέρον.

Το αποτελεσματικό digital marketing είναι το μέσο για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Οι παραπάνω στρατηγικές θα σας βοηθήσουν αναμφίβολα να επιτύχετε αυτόν τον στόχο. Η εφαρμογή μιας digital marketing στρατηγικής δε χρειάζεται να είναι διαπανηρή για την επιχείρησή σας. Σημαντικό είναι να δημιουργείτε περιεχόμενο προσαρμοσμένο στους πελάτες σας και που εμφανίζεται στα μέσα και στις πλατφόρμες όπου περνούν το χρόνο τους. Τότε σύντομα θα δείτε τις πωλήσεις σας να βελτιώνονται και τους πελάτες σας να αλληλεπιδρούν περισσότερο με εσάς και τα προϊόντα σας.

 

Πηγή: Enlightened digital